Hoe voorkom ik snelle slijtage broeken bovenbenen?

Na drie keer dragen heb ik al slijtageplekken bij mijn dijen. Ik draag de juiste maat, zit niet te strak. Ik heb probleem bij meerdere merken.
Ik hoop op een oplossing, ik koop me arm aan broeken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
4.7K
Amadea
8 jaar geleden
Gebeurt dat ook bij een degelijk spijkerbroek?
Amadea
8 jaar geleden
=degelijke. Na slechts drie keer dragen al? Dan zou je er altijd een corrigerende onderbroek met lange pijpen onder moeten dragen. Die voorkomt dat jouw vel tegen de broek schuurt en slijtage kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
100% katoen spijkerstof van redelijk dikke kwaliteit.
Veel sterker wordt het niet. Heeft met merk niks te maken. Goedkoper is vaak sterker omdat dat minder behandeling (slijtage plekken voor de mooi e.d.) heeft ondergaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jackd Heeft absoluut wel met het merk te maken. Van sommige winkels kan je echt geen goede kwaliteit verwachten. Tussen een spijkerbroek van 50 euro en 200 euro zal niet veel verschil zitten maar als je een spijkerbroek hebt van onder de 12 euro bestaat die bijna 100% zeker niet helemaal uit katoen.

Antwoorden (2)

Dit probleem is meestal het geval als je dijen elkaar raken in zit -en/of loopstand. Het is pure slijtage, die niet voorkomt bij je kuiten bijvoorbeeld.

Hoe kun je dit voorkomen? Het simpele antwoord is niet leuk: afvallen!
Afvallen kun je op meerdere manieren bereiken. Het ligt aan de oorzaak van de omvang van je bovenbenen. Je kunt beter/anders gaan eten, meer bewegen, sporten of beide.

De snelste manier om er achter te komen waar het aan ligt , is langs gaan bij een diëtiste en met deze een goed .....eet... regime opstellen. Dit is geen diëet , maar eerder bekijken waar bij jou de minpuntjes zitten, zoals onbedoelde calorieën eten op snackmomenten. Of 's avonds als je ineens honger hebt en iets lekkers snackt.

Het kan dat je daarmee al een eind komt, maar meer bewegen is ook vaak een punt. Ga je altijd met het OV dan zou je voorlopig eens de fiets moeten nemen elke dag : DAT is bewegen en ook nog eens dagelijks. Als dat niet kan [afstanden] is er de mogelijkheid van sport. Kies iets wat je leuk vindt, heel belangrijk, het moet geen plicht zijn maar plezier.

ANTWOORD
Anders/beter eten en bewegen/sporten is het antwoord. Daarmee kun je andere dijen krijgen. Let op: neem met een centimeter de omvang en schrijf die op voordat je begint , ook al val je soms niet af, je verliest dan wel centimeters ... heel belangrijk als motivatie op zulke momenten.

Succes ermee!

Toegevoegd na 3 uur:
Vriendinnen van mij hadden hele slanke bovenbenen.
Als je iets wilt bereiken is verstandig/gezond/anders eten en meer bewegen/sporten de oplossing.

>>Gericht trainen op die bovenbenen is natuurlijk altijd mogelijk<<
Daar zijn speciale oefeningen voor, maar of dat veel verschil maakt met dagelijks te fietsen ...
Dagelijks fietsen zou ik zeker aanraden, maar als je dat niet lukt en ook sporten geen optie is, kun je altijd nog spinnen in de sportschool... lang trainen dus, kilometers maken..

Toegevoegd na 1 maand:
Laat ik nou een artikel tegen komen over sporten die het beste zijn om slanke dijen te kweken :
joggen
zwemmen
dansen
pilates
touwtje springen

Hoop dat je er iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
afvallen gaat niet altijd helpen, ligt ook aan de bouw van je heupen of je dijen tegen elkaar aankomen of niet.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Zoals bij mij. Als ik afval gaat er wat van mijn buikje weg maar mijn bovenbenen blijven dik :-( zo lelijk!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+, Vooral omdat je de oorzaak van de slijtage juist hebt benoemd, maar ook ik denk dat je met de juiste manier van sporten samen met de juiste voeding wel iets kunt bereiken. Het lijkt me verstandig contact op te nemen met een sportschool en eventueel dietiste om daar deze vraag eens neer te leggen en te horen te krijgen welk resultaat er te verwachten is. Als je genetisch gezien niet in de wieg bent gelegd om met slanke benen door het leven te gaan, zal je dat ook niet bereiken, maar er zijn volop mensen die bijvoorbeeld door zittend werk meer vet opgeslagen hebben dan nodig is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap dat dit antwoord goed bedoeld is en ik had ook dergelijke antwoorden verwacht. Maar zo gemakkelijk is afvallen niet en jij kent mijn persoonlijke situatie hierin niet. Ik hoop ook nog op andere oplossingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat je een algemeen antwoord krijgt hier, is het enige dat je kunt verwachten, tenzij je een duidelijke beschrijving geeft wat je verwacht en juist niet wil of kan. Je kunt proberen of corrigerend ondergoed een oplossing is, waardoor je broeken minder slijten, maar of dat echt zo lekker zit?
http://www.controlfashion.nl/corrigerende-broekjes/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bouw heeft er niks mee te maken. (behalve als er een afwijking/ziekte is) Een + voor afvallen,
hoewel het vooral gaat om het lichaam in vorm (letterlijk) te krijgen.
Dat is deels het verplaatsen van gewicht van vet naar spierweefsel.
In de eerste plaats dus krachttraining,
als er tijd en energie over is pas cardio.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@bloemmaan: maar komt die slijtage inderdaad doordat je bovenbenen tegen elkaar komen bij het lopen, of is dat helemaal niet het geval? Want dat is volgens mij wel de meest voor de hand liggende aanleiding, maar als dat bij jou niet zo is, moeten we toch verder denken met z'n allen.
Dit kan het geval zijn als je ongemerkt vaak tegen dingen aan schuurt met je dijen. Ook heeft het natuurlijk te maken met de broek: koop broeken van goede kwaliteit. Dat betekent niet meteen een broek van 200 euro maar van een broek rond de 50 euro kan je wel een goede kwaliteit verwachten. Koop zeker geen broeken van onder de 12 euro, sommige winkels kun je dus beter vermijden (ik hoop dat je weet welke ik bedoel... ). Bij deze broeken is de kans groot dat ze gemaakt zijn door middel van kinderarbeid, ook zijn deze broeken duidelijk van slechtere kwaliteit.
Als je een broek koopt kun je ook op speciale bewerkte plekken letten. Sommige broeken hebben plekken die een soort van ‘geschuurt’ zijn om wat lichtere plekken te krijgen, broeken die dit en dus wat lichtere dunne plekken bij de dijen hebben kan je beter vermijden. Lichtere plekken hoeven dit trouwens niet perse te zijn aangezien er ook andere methoden te zijn om plekken lichter te maken.
Succes!