Hoelang blijft dagcreme houdbaar?

Ik zie er nooit een uiterste houdbaarheids datum op staan!
Kan het bederven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
13.9K

Het beste antwoord

Op bijna alle costemische artikelen is een potje afgebeeld. Bij dat potje staat vaak: 3M, 6M, 12M of 24M.
Het staat voor de maanden dat het houdbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, cosmetica kan bederven. Neem creme uit het potje met schone handen dat scheelt. Cosmetica die bedorven is ruikt niet meer zo fris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is staat er een houdbaarheidsdatum op. Dit is sinds maart 2005 verplicht.
Producenten zijn verplicht op producten die korter dan 30 maanden houdbaar zijn een ‘tenminste houdbaar tot’ datum te vermelden. Voor producten die ongeopend langer dan 30 maanden houdbaar zijn, is het vermelden van de PAO-termijn verplicht. Dat is de termijn waarbinnen het product na opening veilig te gebruiken is. Deze termijn wordt aangeduid met het PAO-symbool, te herkennen aan een geopend potje met de vermelding 6 M, 12 M, etc.

Cosmeticproducten zijn niet onbeperkt houdbaar:
Bij gebruik van cosmetica na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum is het mogelijk dat het product niet meer werkzaam is, er anders uitziet, een vreemde geur heeft of niet meer veilig is.

Als er echt geen houdbaarheiddatum op je dagcrème staat betekent dit dat het product ouder is dan maart 2005. Het kan zijn dat het niet meer veilig is om te gebruiken.