Waarom vinden mannen blote vrouwen benen zo aantrekkelijk? Als een vrouw knielaarzen draagt met hoge hakken zijn ze niet meer te stoppen.

Ook lingerie heeft een ongekende opwinding voor mannen. Dus eigenlijk hoeveel een vrouw zich suggestief aankleed, hoe meer mannelijke interesse er is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
8.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie ook
http://www.goeievraag.nl/vraag/vinden-mannen-aantrekkelijk-rokjes-dragende.8402
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
John (als dit je echte naam is), dat je dit moet vragen zegt natuurlijk wel wat over jezelf.

Het beste antwoord

Een soortgelijk antwoord gaf ik ook bij de vraag waarom mannen opgewonden raken van vrouwen met rokjes.

Het zien van blote benen zorgt ervoor dat de testosteronspiegel van een man stijgt (dit veroorzaakt het zogenaamde oerinstinct). Een programma in de mannelijke hersenen veroorzaakt deze reactie die ervoor zorgt dat hij opgewonden raakt bij het zien van bijvoorbeeld vrouwelijke benen. Overigens toont onderzoek aan dat mannen "opgewonden" raken van vrijwel iedere vrouw (zie broninformatie). Dit blijkt uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen.

Dit is wederom een verschil tussen mannen en vrouwen: mannen raken opgewonden door wat ze zien en vrouwen juist door wat een man tegen haar zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ha, die John;

Sommige mannen willen graag weten wat voor 'vlees' ze in de kuip hebben, anderen hebben liever wat te raden over. Al kan dat soms misschien tegenvallen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen geloven graag in gouden bergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het zo mooi glad is.

mijn meester zegt altijd als er hout geschuurd moet worden dat het zo glad als een vrouw moet zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste John,als je een vrouw tegenkomt met een leuke uitstraling en ook nog ondeugend cq uitdagend gekleed gaat dan gebeurt er bij hetero mannen iets hormonaals wat heel normaal is hoor, denk er pas goed over na als je dit mist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een man is visueel ingesteld. Hij kijkt graag naar vrouwen en aan de hand van wat hij ziét raakt hij seksueel geïnteresseerd (of niet natuurlijk). Benen, borsten en billen/heupen zijn hierbij de eerste lichaamsdelen waar een man naar kijkt. Mannen hebben ook een voorkeur: je hebt 'borsten-mannen' en 'billen-mannen'. Maar naar mooie benen kijken ze allemaal ... En ja, de meeste mannen vinden sexy kleding interessant omdat er dan nog wat te raden valt.
Trouwens, mijn man wil juist liever niet dat ik laarzen met hoge hakken aandoe, hij zie me liever met hogehakkenpumps, zodat ie mijn benen beter kan zien. En da's weer een kwestie van smaak.