Om de hoeveel uur een baby (2 wkn oud) verschonen?

Ik ben sinds kort trotse tante van ysabella sophia! Mijn zusje (net 17) heeft een kindje gekregen en ik help haar een beetje bij het begin van de opvoeding. Ze komt morgen thuis, door omstandigheden van haar en het kindje heeft ze in het zieke huis gelegen die tijd, maar ik weet niet om de hoeveel uur een baby een schone luier moet... Veel mensen in mijn omgeving zeggen wat anders maar nu weet ik het dus niet meer.. Wie weet het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (10)

Als het goed is krijgt de baby om de drie uur haar voeding,dus voor de voeding verschoon je haar en natuurlijk als ze tussendoor gepoept zou hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vóór de voeding lijkt me niet heel handig, gezien veel baby's nacde voeding direct ontlasten. - ik geef geen - nen-
bamibal
12 jaar geleden
Toch wordt door de kraamzorg vaak aangeraden om het voor het voeden te doen, omdat ze door het verschonen lekker wakker en alert worden, en daardoor ook beter drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het,ik deed het zelf vroeger ook na de voeding,maar tegenwoordig wordt er gezegd voor de voeding i.v.m. het volle maagje en spugen.
bamibal
12 jaar geleden
dus een +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je bamibal.
Als ze haar behoefte erin geeft gedaan. Grote boodschap ruik je in no time. Plas niet, maar dat ik niet zo heel erg als je dat niet a la mintr verschoont. Luiers van nu absorberen zo goed, daar heeft of krijgt ze niet zoveel hinder van.
Voor en na r slapen een schone luier deed ik ook altijd. In elk geval even checken hoe de luuer dan zit. Is ie na t korte slaapje niet beplast dan hoef je niet te verschonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!!
Voor of na de voeding wordt de baby ook verschoond, soms zelfs voor en na.
Gefeliciteerd met je nichtje.
weet je zusje dat er organisaties zijn die jonge moeders kunnen helpen, zoals stichting Humanitas,of misschien in jullie buurt een andere organisatie daar kun je met andere jonge moeders praten, of met mensen die ervaring hebben met kinderen, en dus kunnen helpen als je met meer vragen zit
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ja ze gaat waarschijnlijk over een paar maanden met de kleine naar een ambulante groep waar meerdere jonge mama's zijn. :)
Als het goed is weet zij zelf ook wel. In het ziekenhuis krijg je erg veel begeleiding. Daarna komt er nog iemand van het consultatiebureau aan huis voor vragen.Die kun je overigens ook altijd bellen. Mogelijk heeft ze nog recht op een aantal uren kraamzorg als de baby in de couveuse heeft gelegen. Dat is afhankelijk van je verzekering.

Bij ons werd aangeraden om het voor de voeding te doen. Een jonge baby valt na de voeding vaak in slaap en is het zonde om om de baby wakker te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer het in zijn luier gepoept heeft of veel geplast, voel ook aan de luier , daarbij geef ik je het advies om NA ieder flesje zijn luier te verschonen want na het flesje doen ze behoefte 2 , doe je het voor het flesje dan ben je twee keer zoveel luiers kwijt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel, je leest al een kleine discussie over voor of na de voeding verschonen. Dat maakt op zich niet zoveel uit. Een poepluier, die je vaak wel ruikt, meteen verschonen. Martine schreef al, luiers absorberen zo goed, dat je niet na elke plas hoeft te verschonen. Als ze gevoed wordt, check je even de luier. Als ie voelbaar nat is mag ze een schone om. Als je ziet dat er een plasje in zit, maar hij is hooguit ietwat vochtig, hoeft dat niet. Daar kunnen baby billetjes wel tegen. Het zou je zus bovendien een kapitaal kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij is aangeleerd voor en na het slapen en voor elke voeding aangezien ze na het voeden vol zitten en het dan niet zo fijn is als je dan verschoont plus natuurlijk als er een poepje is gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een zoontje van 8 maanden. Ons is verteld (en zo hebben wij het ook gedaan). Een baby krijgt om de 3 uur voeding (iig dat is zo bij flesvoeding). Voor of na de voeding moet je dus sowieso de luier verschonen! Mocht de baby wat uitslag hebben dan zou ik zeker om de 1,5 a 2 uur de luier verschonen. En natuurlijk als je merkt dat de baby heeft gepoept of je voelt gewoon dat de luier wat zwaar is natuurlijk ook verschonen.

Toegevoegd na 16 uur:
Over luiers: Het maakt niet zoveel uit... Als luiers "verkeerd" waren oid dan werden ze niet verkocht! Ons zoontje heeft gelukkig nooit uitslag gehad en wij hebben pampers, kruidvat en AH merk geprobeerd. Ik merk idd dat Pampers en kruidvat wel het fijnste zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke erg bedankt! :) duidelijk antwoord!!
Hartelijk gefeliciteerd!!!
Hier moet je niet zo'n groot probleem van maken. Wij vrouwen doen dit meestal intuïtief goed.

Wel is het belangrijk een poepluier, die inderdaad goed te onderscheiden is van een plas luier, direct te verschonen.
Let goed op eventuele uitslag op de billen. Is die er eenmaal dat is het soms lastig het weer goed te krijgen.
Een goede creme die klinkt als een spelletje is het beste thuismiddel.

Zolang de billen gaaf en heel zijn doe je het sowieso goed!

En natuurlijk is het merk waarmee je de kleine pampert ook erg belangrijk dus ik heb steeds voor de beste gekozen.

Er zijn sites waarmee je de beste aanbiedingen kan vinden! Op is dit momEnT is er oOk een actie met zegeltjeS voor 5 euro korting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Ja we letten in ieder geval op hoe de billetjes eruit zien. En we gebruiken goede pampers
Gewoon ná de voeding. Wel zo gemakkelijk en je kan er meteen gewoonte van maken:

flesje, boertje, spugen, schone luier en misschien schone kleding (mocht de baby zichzelf vervuild hebben)

Andersom werkt het waarschijnlijk zo:

verschonen (schone kleding indien baby zichzelf vervuild heeft), flesje, boertje, spugen, beetje tutten, baby moet plassen of poepen, dus weer verschonen en misscien wel weer schone kleding.

Dat is twee keer een schone luier, en dus twee keer schone kleding. Dat is extra kosten (meer luiers) en een grotere berg was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dan is het wel handig na de voeding. Dat hebben we nu ook geprobeerd! Werkt goed!