Mogen mensen met autisme een kind adopteren?

Een kennis van mij heeft autisme en woont zelfstandig alleen en heeft een betaalde job.
Hij heeft al een paar relaties gehad maar is ondertussen al 2 jaar terug vrij.
En deze man heeft al maanden gevoelens om voor een kind te zorgen.
Alleen nu hij al een lange tijd zonder lief zit wil hij niet langer wachten en overweegt een kind te adopteren. Nu durft hij niet echt naar een adoptiekantoor te gaan omdat hij vreest dat hij wordt geweigerd voor zijn autisme. Nu voor ik eens voor hem ga luisteren probeer ik hier eens te weten te komen of dat Autisten kinderen mogen adopteren. Heeft iemand daar de juiste antwoorden op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het niet kan: kijk eens naar pleegouderschap of weekendpleegouderschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Autisme komt in verschillende gradaties... hoe autistisch is die vriend van je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@fidolecosp: Hij heeft een lichte vorm aangezien hij zelfstandig woont een een job in de gewone werksector heeft. Hij heeft geen problemen in de omgeving van de wereld, school was eigenlijk het enige probleem met zijn autisme. Omgaan met andere gaat prim
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij past zelfs om zijn eigen neefje, soms wel een week land omdat de moeder van dat neefje bij de politie werkt en soms lange dagen heeft. Vader heeft dat neefje niet. Die vriend van mijn kan perfect voor kinderen zorgen, nog geen probleem gehad bij hem.

Het beste antwoord

Autisme heeft heel veel verschillende vormen, alleen het feit autisme zegt nog niets over of een persoon voor een kind kan zorgen. Ik zelf ben bijvoorbeeld autistisch en heb een stichting op mijn naam staan die kinderwerk verzorgd.

Ik snap dat je kennis angstig is voor een afwijzing, maar zij kunnen hem het best helpen. Hij zou altijd nog anoniem een e-mail kunnen sturen, of als hij er echt voor wil gaan een afspraak maken en de situatie uitleggen.

Het hebben van autisme zou het proces wel eens kunnen verlengen, want het lijkt me dat ze je dan extra screenen. (Tja, helaas is het niet anders)

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar hopelijk heb je iets aan dit advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd