Vanaf welke leeftijd mag ik gaan babyzwemmen met mijn baby?

Overal lees ik iets anders, ik wil graag weten vanaf hoeveel weken/maanden ik mag gaan babyzwemmen met mijn baby.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Cryofiel
9 jaar geleden
Als je oud genoeg bent om een baby te krijgen, zul je naar alle waarschijnlijkheid ook oud genoeg zijn om te gaan babyzwemmen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/vraag/367241/eerst-baby-zwemmen dus vanaf ongeveer 2 maanden, als het water warm genoeg is.

Antwoorden (1)

Het wordt, althans door de Vrije Universiteit Brussel, afgeraden dit in het eerste levensjaar te doen.
Het chloor in het zwemwater reageert met amines, die van huidschilfers, zweet en urine afkomen. Samen vormen zij chlooramines.
Met een goede hygiëne hoeft chloorwater voor een kind ouder dan 12 maanden geen probleem te zijn. Voor baby’s kunnen chloordampen een negatief effect hebben op ontwikkeling van de longen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
chloorarm (sowieso aan te raden) en chloorloos (daar zijn er weinig van) zijn ook opties.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Jackd
Goed punt, had ik nog niet bij stilgestaan. Dank! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toxicoloog Jan Tytgat vindt het standpunt overdreven. Volgens hem is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat zegt dat er een verband is tussen chloordampen en longaandoeningen bij baby’s. ”De Gezondheidsraad baseert zich op de studie van een Waalse professor die elk jaar opnieuw met zijn chloorverhaal komt aanzetten. Ik wil die man niet afbreken, maar er zijn een heleboel wetenschappers die het niet met hem eens zijn”, zegt Tytgat in de Belgische krant.
“Als je met je baby gaat wandelen in een stad vol fijn stof is dat een pak slechter voor zijn longetjes dan een halfuurtje zwemmen”, aldus Tytgat. bron: http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond/20029843/___Chloor_slecht_voor_baby_s___.html