Waarom grijpen babys naar hun oren als ze slaap hebben?

Babys en peuters gaan aan hun oren friemelen als ze slaap hebben. Waarom doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (1)

Als je slaap hebt krijg je rooie oortjes. De bloedvaten in je oor gaan verder open staan. Daardoor gaan ze vaak jeuken. En dat leidt tot je oren wrijven.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Een kind wat erge slaap heeft krijgt altijd maar één rood oor. Let maar eens op, dat is het oor waar het handje naar toe gaat.