Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer je een kleuter zijn trui uit te trekken?

Zijn er slimme manieren waarop een kleuter (die van mij is 4) zijn trui uit (en aan) kan trekken? Zelf pak ik mijn trui van onderen beet en trek hem zo over mijn hoofd, maar dat lijkt me wat moeilijk voor een kleuter. Wat ze nu doet is eerst haar armen uit de mouwen trekken en dan de trui over het hoofd en dan is ie uit, maar dit werkt alleen als de trui ruim genoeg is, anders krijg je de armen er niet uit.
Misschien is er ook ergens een video te vinden waarin dit wordt voorgedaan?

4.8K
Cryofiel
9 jaar geleden
Zoals jij het doet ken ik als de vrouwen-manier. Wat jouw kleuter doet ken ik als de kinder-manier. Je zou de mannen-manier eens kunnen proberen: trek de trui aan de hals over het hoofd heen. Steeds verder trekken tot je weer wat kunt zien. Tot slot trek je je handen uit de mouwen.
Antoni
9 jaar geleden
Ja, leuk is dat, hè! De vrouwenmanier is helemaal anders dan de mannenmanier voor het uittrekken van een trui! Dat er ook nog een kindermanier is, heb ik me nooit gerealiseerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf voordoen, net zolang tot hij het zelf ook kan, daarna pas beginnen over een binnen- en buitenkant. Stapje voor stapje dus. Oefen zelf even op een makkelijk over te brengen manier, zodat hij niet allerlei toeren hoeft uit te halen om het na te doen.
Succes!
Cryofiel
9 jaar geleden
Ook het aantrekken van een trui kan op verschillende manieren. Eerst je armen erin doen en dan over je hoofd trekken, of eerst over je hoofd trekken en dan je armen erin doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De trui vanaf de rug omhoogtrekken en zo over het hoofd trekken, daarna de armen erdoor halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding