vanaf hoeveel jaar mag je thuis blijven voor ongeveer een maand?

ik ga voor 4 weken ergens heen om af te vallen, mijn twee kleine kinderen neem ik mee maar mijn oudste dochter (16) kan niet omdat ze gaat werken en geen vrij kan vragen. Ze is zelf erg zelfstandig en verantwoordelijk. ik vertrouw haar ook.
mag ze van de wet alleen thuis blijven voor zo lang?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Amadea
9 jaar geleden
Uit wat ik lees op http://www.goeievraag.nl/maatschappij/wetgeving/vraag/182880/leeftijd-kinderen-wettelijk-gezien-weekend destilleer ik dat het zonder bezwaren is bij een kind van 16.

Antwoorden (1)

In principe mag iemand van 16 gaan wonen waar ze wil, dus mag ze ook alleen thuis zijn, wettelijk mag je haar dus alleen thuis laten, maar je blijft wel verantwoordelijk voor haar doen en laten