Ja natuurlijk. Heb zelf 2 kinderen en kan heus wel zien of ze meer of minder knap zijn dan de "normale" maatstaf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al de antwoorden op deze vraag waarop gezegd wordt dat je als ouder je kind altijd het knapste vind, zijn echt onzin. Ik heb 2 kinderen die zeker niet lelijk zijn en ik hou onvoorwaardelijk van ze maar er zijn echt knappere kinderen hoor.
Natuurlijk is je eigen kind het knapste van alle kinderen.

maar wat is de norm van knap?
langs welke liniaal leg je dat?
wat ik knap vind kun jij hartstikke lelijk vinden en dan hebben we beide gelijk.
ik vind de "Linera" meisjes dus niet mooi (zo slank als je dochter reclame, jaren geleden), maar je zou ze de kost moeten geven die dat het aller knapste vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit meer een beetje een eigen mening-vraag is. Iedereen kan er verschillend over denken..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet je kind "knap" zijn? En waar liggen de maatstaven tussen "knap of niet knap". Ieder gezicht heeft zijn speciale kenmerken, en de hoofdzaak is wat de uitstraling en het karakter zijn.Een naar sommige maatstaven niet knap iemand,kan vaak een bijzonder mens zijn,schoonheid vergaat,innerlijk bljift en wordt vaak mooier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ouder is het moeilijk om je kind objectief te beoordelen. Gelukkig zijn bijna alle ouders trots op hun kinderen. Een kind moet zich door zijn ouders gewaardeerd voelen en uiteindelijk gaat het meer om het karakter van het kind dan om het uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De moeder vond de vader toch ook aantrekkelijk en de vader vond de moeder ook knap Dus zullen ze hun eigen kind, dat op een van de twee lijkt of op allebei, ook wel knap vinden. Maar of dat dan ook echt zo is? Dat zien alleen anderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Knap (uiterlijk): als ouder oordeel je nooit objectief, jouw kind is het knapst! Daarnaast zie je je kind dagelijks en wen je aan het uiterlijk.

Knap (verstandelijk): als ouder vind je je kind altijd knap!Je kunt het laten meten, dan wordt het objectiever.

"Iedere ouder ziet in zijn eigen uil een arend"

Helaas zijn er ook genoeg ouders die niet met de trotse ogen van een ouder naar hun kind kijken. Daar hebben we dan schoolmaatschappelijk werk voor, of het AMK...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedere ouder, en al helemaal moeders, vinden hun eigen kinderen het mooist en best en knapst en slimst van de hele wereld. Daarom lijkt het mij bijna onmogelijk als ouder te oordelen of je eigen kind knap is. En eigenlijk doet dat er ook helemaal niet toe!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het wel mogelijk is, je kunt ze vergelijken met andere kinderen en als je heel eerlijk bent kan je dan best zeggen of ze al dan niet knap zijn. Daar ligt ook meteen het probleem, je moet wel objectief en eerlijk kunnen zijn over je eigen kinderen en dat is denk ik wel erg moeilijk voor een hoop mensen.. Maar theoretisch is het gewoon mogelijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je als vador of moeder niet heel erg objectief kan zijn ten aanzien van het uiterlijk van je kind. Elke ouder vind zijn of haar kind toch de mooiste?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met welk schoonheidsideaal zou je vergelijken? Uit de boekjes? Ach ,elke kind is het mooiste als hij uit liefde hier neergezet is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan wel. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn. Ouders zijn trots op hun 'kids' en soms uitten ze dat dan ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf ben ik het niet eens met eddijst.
Ouders kunnen van hun eigen kind best zien hoe knap het is.
Maar uiteindelijk vinden ouders hun eigen kind mooi. Het is iets van hun, het groeit op dankzij de ouders.. etc.

Maar of ze het kunnen beoordelen? Jazeker wel hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn kind lijkt deels op mij, aangezien het mijn dna heeft. En ik vind mezelf niet bepaald lelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar ouders zeggen ook als het kind lelijk is dattie mooi is. Dat hoort bij ouders.