Levensfasen van de mens:

eicel · zygote · embryo · foetus · baby · peuter · kleuter · kind · puberteit · adolescent · volwassene · bejaarde · sterven
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Kind. Ik heb me ook altijd al afgevraagd, waarom voor die fase geen naam is.
13 jaar geleden
Volgens Wikipedia moet tussen kleuter en tiener het ''schoolkind''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij speelgoed is de tussenliggende benaming meestal Junior. Maar verder....gewoon kind inderdaad.

Toegevoegd na 5 minuten:
Categorieën bij speelgoed:

Er zijn vijf categorieën:

0-4 jaar, baby en peuter
4-6 jaar, kleuter
6-8 jaar, junior
8-12 jaar, tiener
12 jaar en ouder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze het mij op school goed hebben geleerd:
-baby
-peuter
-kleuter
-lagere school kind
-puber
-adolescent
-volwassene
-bejaarde mens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na tiener komt twintiger (geen grap), dertiger, veertiger etc. tot aan bejaarde en tenslotte overledene.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baasje (van basisschool)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb op mijn Verpleegkundige opleiding geleerd gewoon "jong kind".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
School en alle overige activiteiten dienen buiten beschouwing gelaten te worden natuurlijk want je gebruikt in dit voorbeeld creche-kinderen ook niet als categorie. De reactie van DaddyRebel (bron Wikipedia) lijkt de juiste, er is sprake van een 'kind'. De verwarring komt voort uit het gebruik van algemene benaming van het woord kind. Alle ouders hebben kinderen, ongeacht hun leeftijd. Daar is denk ik de verwarring ontstaan.

Het antwoord 'Baasje' heeft helemaal niets met de basisschool te maken en de aanduidngen op speelgoed berusten op commercieel wenselijke benamingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basisschoolkind