Is het zinvol, ook de onderkant van je tong te schrapen?

Ik schraap regelmatig mijn tong, maar alleen de bovenkant. De zijkant pik ik een klein beetje mee.

Is het zinnig, ook de onderkant van je tong te schrapen?

Het beste antwoord

De meeste bacterién zitten denk ik op de bovenkant dus als je die schraapt is het genoeg. De onderkant lijkt me ook lastig want die is niet zo vlak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk maar eens bij koorts, dan is ook altijd de bovenkant wit en niet de onderkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, want de onderkant van je tong is glad en dus blijft er niets op vastkleven.