Wat betekent: Lachen met gesloten mond, knikken en knipperen met de ogen?

Wat betekent het als iemand lacht met een gesloten mond (wangspieren wijzen omhoog) en tegelijkertijd uitademt via de neus, een klein beetje naar beneden knikt met hoofd (meteen rustig weer naar boven) en vriendelijk even knippert met de ogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

mooie vraag! het is inderdaad non verbale communicatie, en die kan zoals alle communicatie, natuurlijk op allerlei verschillende manieren worden uitgelegd..dus je krijgt waarschijnlijk geen eenduidig antwoord.
ik heb het zojuist even gedaan wat je beschreef, eerst voor mezelf en toen buiten bij een groepje en we vonden allemaal dat het is dat je diegene sympathiek vindt om wat hij of zij net gezegd heeft. diegene heeft eigenlijk gelijk, en zegt iets waarmee hij/zij een punt maakt. dat kan een goed argument zijn, of iets benoemen wat mensen niet wilden uitspreken maar waar het natuurlijk wel om draait, of je vertellen wat je zelf eigenlijk al wel voelde maar nog niet zo duidelijk voor jezelf had gezien of wilde zien. diegene zegt het toch en jij doet dit lachen etc en zegt daarna bijvoorbeeld zo iets als ja..daar heb je wel gelijk in.. want je vindt diegene aardig en wilt het wel toegeven, zien dat het klopt wat er net gezegd is.

persoonlijk doe ik het vaak bij kinderen, als ik ze iets vraag 'doe je schoenen eens uit als je naar binnen loopt'! en zij antwoorden met 'ja maar, jij staat zelf ook met je modderige kaplaarzen binnen!' ja...denk ik dan, da's een goed punt..dus dan lach/ knik/ knipper ik. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een interpretatie van non verbale communicatie. Maar mijn interpretatie zou zijn: "het zal wel wat je zegt"
Of......Ik begrijp wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat een reactie is op iets wat niet gezegd mocht worden; de lacher kon wegens het taboe ook niets zeggen en antwoordde dus nonverbaal: "Dit is taboe!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het wel eens als ik moet lachen om iets maar er bijvoorbeeld mensen aan het praten zijn maar ik de situatie erg grappig vind of iemand mij een verhaal verteld wat ik leuk vind.
het is denk ik een soort

Toegevoegd na 3 minuten:
manier om uittedrukken hoe ik me voel