Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rode acnelittekens, gaan ze nog weg?

Heb ze ongeveer een jaar nu. Mijn acne is nu bijna weg maar de vlekjes zitten er nog steeds.

Als ik over mijn huid ga voelt het gewoon glad. Ze zijn rood, bruin achtig.

Zijn dit nu littekens die nooit meer weg gaan of kunnen ze nog vervagen? En wat zou mij hierbij kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
925

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan ook rest-acne zijn dat is het restje dat achterblijft nadat het puistje is verdwenen. Dit trekt vanzelf weg, maar dat gaat wel heel langzaam. Je zou dit kunnen bevorderen door af en toe de huid te scrubben, zodat de dode huidcellen van de huid af gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb geen antwoord vrees ik, maar wilde wel opmerken dat ik lidtekens vaak wel mooi vind eigenlijk en dat ik het idee heb dat mensen er vaak zelf meer mee zitten dan anderen.

Ik weet dat je er niks aan hebt en ik probeer het zeker ook niet te bagatelliseren, het is slechts mijn eerste reactie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men zegt dat slakkenslijm, die crème dan natuurlijk, helpt tegen acné. Of het waar is weet ik niet. Littekens gaan ook weg of worden minder met vitamine-E crème.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Misschien af en toe een zonnebank, zo'n 10 minuutjes per week. Biodermal heeft een speciale littekenweefsel creme.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je aanraden naar je huisarts te gaan. Mogelijk zijn de littekens gevolg van acne rosacea. Hiervoor kan de huisarts je crème of medicatie voorschrijven.

Zie voor meer info:
http://www.huidinfo.nl/rosacea1.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding