Het kan maar ik ben in 23 jaar mijn zachte lenzen nog nooooit veloreb maar met harde lenzen had ik dat wel dat ik ze verloor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draag al 6-7 jaar lenzen. Nog nooit gehad. Heb harde en zachte lenzen gehad.

Ze kunnen wel uit je oog val waarbij je op je hoofd klapt, of als je ogen echt heel droog zijn, dit laatste is alleen uitzonderlijk.

De kans is dus zeer, zeer klein dat je zomaar een zachte lens verliest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou alleen kunnen gebeuren wanneer je ogen erg droog zijn. Dat is mij één keer overkomen dat ik een droog oog had en toen ik het door knipperen weer vochtig probeerde te krijgen viel de lens op straat (gelukkig weer teruggevonden). Want bij droge ogen drijven ze niet goed meer.
Amadea
13 jaar geleden
Ik heb 6 jaar zachte lenzen gedragen, en ben uiteindelijk mee gestopt omdat ze steeds verloor.
Een zachte lens "drijft" op het oogvocht dus kan zomaar gebeuren dat er eentje uitfloept bij een windvlaag in het gezicht.
Als je deze na een paar minuten terugvind is deze half zo groot en knetterhard.
Nu heb ik een brilletje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zeker gebeuren, vooral wanneer de lenzen niet goed op je oog passen ( te groot of te klein) of wanneer je
Droge ogen hebt. Als dit vaker gebeurt kun je het beste naar de opticien gaan voor een controle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik weleens gehad, dus dat kan ja. Dit was is egypte waar het heet was en veel wind stond, dus hij is uit mijn ogen geblazen denk ik door de warme en droge lucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen die je weleens ziet die spontaan een lens verliezen, zijn bijna altijd mensen die harde lenzen dragen. Omdat deze meer rigide zijn, zal bij verschuiving de lens niet goed meer aansluiten op de oogbol en dus loslaten.
Zachte lenzen zijn flexibeler en vormen zich mee met de bolling op het oog. Hoe dunner de lens, hoe beter hij blijft zitten en minder makkelijk loslaat. Lenzen die kort meegaan zijn dunner. Dus maandlenzen zijn dunner dan haljaarlenzen en daglenzen zijn nog dunner.
Ik heb al 18 jaren zachte lenzen. Ik ben in die jaren slechts enkele malen mijn lens kwijtgeraakt. Meestal was dat omdat ik nogal snel last van droge ogen heb. Met mijn huidige daglenzen heb ik hier bijna geen last meer van. Als de lens uitdroogt laat hij sneller los. Bovendien zijn droge ogen onprettig, dus daarom heb ik altijd pipetjes bij me met oogdruppels voor lenzendragers. Te krijgen bij de opticien, zo klein dat je ze in je portemonnee kan stoppen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan.
Ik ken 3 mensen waarbij dit is gebeurd.

1X hebben we met z'n alle in een manege kantine op de grond gelegen om de contactlens van een vriendin van mij te zoeken. Hilarisch:-)
Uiteindelijk zat dat ding in haar BH