Hoe kan het dat je je plas langer kan ophouden als je een beetje beweegt?

Toegevoegd na 56 seconden:
met een beetje bewegen bedoel ik een beetje op en neer bewegen, en als je dan stilstaat dan moet je echt onmiddelijk plassen en is het echt niet meer te houden, als je niet gaat bewegen!
hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt je plas niet echt langer ophouden met bewegen.
Je kunt alleen maar je hersenen (of je blaas) even bedriegen, dmv wat bewegen. Je hersenen doen dan even iets anders, en "denken" dan even niet aan die enorme aandrang om te plassen. Je hersenen worden afgeleid. Je doet dat overigens niet bewust; het is gewoon een reflex. Iedereen doet dit, in zo'n noodsituatie, en iedereen zal het ook herkennen.

Je voelt de aandrang dus even niet, maar hij is er wel. Daarom is het raadzaam, zodra je al teveel gaat bewegen in dit soort situaties, toch maar snel even een bepaalde plaats te bezoeken, om allerlei fatale gevolgen voor te zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik stond in de douche en ik vroeg het me even af,
dus ik stond even stil, maar dan is het echt niet meer te houden.. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha! Zo zie je maar dat het klopt!
En gelukkig stond je onder de douche.
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha nee, ik begon gelukkig net op tijd weer op en meer te springen:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, - van mij, omdat je hetzelfde antwoord geeft, alleen iets meer woorden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inkie, geen probleem hoor. Maar toen ik antwoord gaf had ik je antwoord nog niet gezien. Ik typ wat langzamer.
Het is nooit mijn bedoeling, om te gaan herhalen wat anderen al geschreven hebben.

Andere antwoorden (1)

Het is de afleiding die je je hersenen geeft. Door 'iets' anders te doen, ben je minder gefocused op het gevoel in je blaas!