Waarom werkt een glas lauw water op je nuchtere maag laxerend?

Pieter2011
13 jaar geleden
4.1K
Pieter2011
13 jaar geleden
Op eigen ervaring en alle berichten die ik daarover op het internet lees...

Het beste antwoord

Het werkt niet letterlijk laxerend, maar als je 's morgens een glas lauw water drinkt, dan prikkel je je spijsvertering. Je darmen worden op deze manier geactiveerd, waardoor ontlasting op gang komt. Maar dat kan net zo goed met een glas thee op kop koffie.

Alleen om je vochtbalans weer een beetje aan te vullen is het raadzaam om 's ochtends een glas water te drinken.