Ik heb op me hand pigmentvlekken(alleen rondom m'n knokkels) . Ik vind het dat het heel lelijk eruit ziet.

Kan ik er iets aan doen? Wordt het groter al ga ik zonnen of onder de zonnebank? Help me

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er bestaan creme's om pigmentvlekken te verwijderen.

De snelste methode is echter laseren, dit kost alleen een stuk meer.

Als je gaat zonnen steeds een goede zonnebrandcreme gebruiken. De vlekken zullen niet groter worden maar wel bruiner in de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pigmentkleurvlekjes zijn te verminderen door ze iedere dag met citroensap te deppen. ( met een wattenstaafje aan tippen).
Citroensap, is bij iedere supermarkt te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je dat "ergens" gelezen of zelf deze ervaring?
Er zijn heel veel middeltjes en cremes te koop
die pretenderen pigmentvlekken te laten verdwijnen.

Er zijn ook behandelingen mogelijk, van fruitzuurmaskers en fruitzuurpeelingen tot laseren.
Kijk hier maar even:

http://www.pigmentvlekkeninfo.nl/

Ja, en inderdaad is zon en zonnebank er niet goed voor, dus flink blijven smeren met een sterke factor
zonnebrandcreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Argaan olie (marrocaanse olie) had gehoord dat het helpt. En ja met zon word het groter