waarom krijg ik 's avonds bij warm weer een enorme jeuk in m'n kont?

kan daardoor totaal niet stilzitten en moet daardoor constant naar de wc om er wat aan te doen zodat anderen er niks van merken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

Dat heeft waarschijnlijk met vocht te maken, transpiratievocht om het te benoemen. Dat kan de oorzaak zijn met deze warmte. Sterkte......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou wormpjes kunnen hebben.
Even langs de huisarts om je ontlasting daarop te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon even wassen met water en dan wat poeder in je bilspleet gooien...
het is gewoon vocht, dat kieteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1.vroeger deden de boeren hier nog wel eens een plukje hooi in hun broekzakken.
Dat nam het vocht op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ja zal wel....dank je
Zie link. Het is genaamd aarsmaden. Krijg je vooral s'nachts wanneer de larven uit de eitjes komen last van. Zoals in de link staat kun je pillen slikken. Google anders even op :'Middel tegen Wormpjes in ontlasting'' want ik ben de naam kwijt ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kun je dat zo zeker vaststellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de symtonen: hele erge jeuk vooral s'avonds in de kont en niet stil kunnen blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft toch in de regel niets met wormpjes te maken. Die slimmeriken komen 's nachts, zodat je ze niet of nauwelijks opmerkt, en in de winter net zo goed als in de zomer. Het warme weer is hier de clou.
Jeuk in je anus kan verschillende oorzaken hebben:

- Oorzaak 1: irritatie eczeem door ontlasting.
- Oorzaak 2: overmatige slijmproductie van het - --anusslijmvlies.
- Oorzaak 3: transpiratie in de plooien.
- Oorzaak 4: gebruik van zeep of ontsmettingsmiddelen.
- Oorzaak 5: worminfecties.
- Oorzaak 6: allergisch contacteczeem
- Oorzaak 7: seborrhoïsch eczeem
- Oorzaak 8: Niet zelden is er sprake van meerdere van de bovengenoemde oorzaken tegelijk. Een zorgvuldige anamnese is daarom altijd nodig.

Ziek onderstaande link voor uitleg per oorzaak.

Aangezien het jou bij warm weer overkomt, ligt transpiratie in plooien het meest voor de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt tegen aarsmaden mebendazol gebruiken. Gewoon bij de drogist te kopen.