hoe gaat buikpijn over ?

ik heb nu hevige buikpuin ,
hoe kan ik de pijn verzachten of ervan afkomen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

wat bij mij helpt /verlichting geeft :
* Een lekker warm bad nemen.
* Of een douche, dan lekker op de grond zitten en van het warme water genieten.
* rustig ademhalen, puf de pijn weg, zoals een zwangere vrouw doet. Helpt ook bij menstruatiepijn.
* met 2 handen over je buik en zij wrijven.
* (indien van toepassing) met je knieën opgetrokken, kussen tegen je buik, tegen je partner aankruipen. En die jou een hoofdmassage laten geven, of door je haar heen kriebelen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nice :)

Andere antwoorden (7)

Warme kruik of doeken er tegen leggen..
Wat zachte tegendruk geven..
Venkelthee drinken
Op je rechterzij gaan liggen met je knieën opgetrokken..

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dirk, als de pijn heel heftig is zou ik de huisarts bellen! Dit is geen medisch forum, niemand kan hier een diagnose stellen enkel uit de woorden "hevige buikpijn". Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het ook pas paar seconden , en wil enkel tips hoe het over gaat :)
Als je een broek aan hebt, in ieder geval het knoopje los maken. Niets mag de buik belemmeren. Ik zou een paracetamol nemen en rustig gaan liggen, ofwel op tijd gaan slapen. Goede kans dat het morgen beter is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Homeopathisch middel bestellen, Nux Vomica D4.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de pijn veroorzaakt word door gasophoping, dit gas laten ontsnappen.(een wind laten)
als de pijn veroorzaakt word door constipatie,een laxeermiddel nemen
als de pijn veroorzaakt word door vergiftiging zou norit kunnen helpen
als de pijn veroorzaakt word door een aneurysma ,eeen ambulance bellen.
als de pijn veroorzaakt word door menstruatiekrampen schijnt een warme kruik ertegen te helpen.
als de pijn veroorzaakt word door een apendicitis naar de huiartsenpost bellen.
dit laatse antwoord is eigenlijk het het beste wat je kunt doen als de pijn echt zo erg is en je weet niet wat de oorzaak is het kan nl inderdaad een ontsteking zijn die je de buikpijn bezorgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warmte verlicht de pijn vaak (kruik of warme douchestralen op je buik).

Ga rustig liggen in een comfortabele houding.

Drink een beker warme/hete melk met een pepermuntje of anijsblokjes erin.

Probeer naar de wc te gaan, misschien moet je iets kwijt en lucht het op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog thuis woon, ga met éen van je ouders overleggen.