Kun je iets doen tegen droge ogen

Ik heb de laatste tijd namelijk hele erge droge ogen en daar irriteer ik me een beetje aan is er iets om aan te doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het door hooikoorts kunnen komen? Ik heb er daardoor nl ook last van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door hooikoorts krijg je idd ook droge, kriebelende, prikkende ogen. Als het daardoor komt even naar de huisarts en medicijnen voor hooikoorts vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de gewone, vrij verkrijgbare, oogdruppels niet werken dan inderdaad even langs de huisarts! Een jaar of zes geleden ging ik om precies dezelfde reden naar mijn huisarts. Ik wilde een receptje voor betere oogdruppels. Bleek dat mijn schildklier veel te snel werkte... Ik wil je verder niet bang maken hoor! Maar blijf er niet mee rond lopen...

Antwoorden (6)

Misschien moet je even langs de huisarts gaan .. ?
Gezond lijkt het me in iedergeval niet,
Probeer eens goed te huilen of veel te gapen, ;)

Misschien helpt dat een beetje

Verder heb ik er echt geen idee van,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa , ik heb er zelf ook enorm last van!
Je kan bij de drogist (sowieso bij kruidvat) oogdruppels halen, tegen droge of branderige ogen.

Als je liever geen druppels wil, kan je ook dunne komkommerschijfjes op je ogen leggen, of afgekoelde kamille-theezakjes. Het klinkt raar, maar het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan hooikoorts zijn, maar kan ook komen omdat je veel achter de PC zit of gewoon vermoeid bent.
Ik zou eerst even naar de drogist gaan, die hebben genoeg druppels tegen droge/vermoeide ogen. Gaat het hiervan niet over, dan is misschien een bezoekje aan de huisarts nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de luchtvochtigheid in je omgeving te laag is. Zet bakjes met water neer om te verdampen. Maar blijf niet te lang met deze klachten rondlopen. Ga toch voor de zekerheid volgende week even naar de huisarts als dit niet helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kunt er komkommers op leggen! Tip : masker erbij en relax.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan kunstmatige tranen halen bij de apotheek. Ze bestaan in druppels of gel. Ze geven meteen verlichting als je droge ogen hebt. Ik gebruik ze al jaren.