Vanaf welke leeftijd tot welke leeftijd ben je bijvoorbeeld een kleuter?

Voorbeeld:

Baby 0-1
enz.
oudere 65-60
enz.

12 jaar geleden
83.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
klopt niet

Het beste antwoord

0 - 1 ½ jaar = baby
1½ - 4 = peuter
4 - 6 = kleuter
6 - 12 = schoolkind
12 - 16 = puber
16 - 21 = adolescent
21 - 65 = volwassene
65 + = oudere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha yess dan val ik al onder de adolescent. Klinkt stukke beter als puber
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lolz ik ben dus een puber :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puber is toch 12 - 18?

Andere antwoorden (4)

Een kleuter is een jong kind van ongeveer 3 tot 6 jaar.

Heb je geen google tot beschikking?
ik typ kleuter in en in de 1e hit staat gelijk welke leeftijd kleuters hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baby 0- 1aar
dreumes 1 tot 2 jaar
peuter 1,5 en de 4 jaar
kleuter ca 3 tot 6 jaar
schoolkind 6 tot 12 jaar
puber 12 tot en met ca 17 jaar
adolescentie ca 16 tot 20 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niet altijd een precieze leeftijd aan te koppelen, vaak is het meer ontwikkeling, zeker bij jonge kinderen.
Het voorbeeld hierboven klopt op zich heel aardig, maar ik zou hier nog een dreumes tussen willen proppen. Een kind dat loopt vind ik geen baby meer, maar een peuter is het nog niet. Het is dan een dreumes. Als ze een beetje lekker beginnen te praten vind ik het echt een peuter worden.
En in Nederland ben je officieel kleuter vanaf 4 jaar, maar in veel landen eerder, ligt eraan wanneer ze naar school gaan.
Vanaf 3,5 is er meestal niet zoveel peuterigs meer aan.
En de overgang van puber naar adolescent is natuurlijk ook wel een beetje verschillend per persoon... (sommigen ontgroeien de puberteit nooit)

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik refereer aan het voorbeeld boven hierboven :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een kind dat 4 jaar is en niet wordt toegelaten tot de basisschool vanwege een VVE-indicatie nog aan te merken als peuter vanwege de leeftijdsgrenzen in de regelgeving voor peuteropvang met VVE?