Waarom krijg ik een rode neus?

Vaak als ik moe ben, of iets warms drink, wordt mijn neus rood. Waarom is dit zo en wat kan ik er aan doen? Vind het lelijk eruit zien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

het kan zijn, maar dat weet ik dus niet zeker, dat door het drinken van warme dranken, moeheid. dat bloedvaten zich uitzetten (net als bij het drinken van alcohol) en dat je daardoor een rood gekleurde neus krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier kun je helaas niets aan doen. Sommige mensen krijgen hele rode wangen of een rode nek. Je bloedvaten zijn dan goed gevuld en verwijden zich op dat moment en waarschijnlijk is je huid op die plekken vrij dun, zodat het ook nog eens goed zichtbaar wordt.

Niet druk maken, want er is niks aan te doen, tenzij je er een hele dikke laag "pancake" (=artiesten make-up) op zou doen, maar dat is geen aanrader.

Misschien een schrale troost, dat er heel veel mensen zijn die een dergelijk "probleem" hebben.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=4284

Hier vind je een forum met mensen met een dergelijk probleem
http://www.dokter.nl/index.php/Huid-haar/84446-blozen-rood-worden.html

Ik denk niet dat je couperose hebt, maar toch een site die misschien interessant is