Bij hoeveel kilo afvallen zie je ongeveer verschil in kledingmaat uiterlijk?

Ik ben 4,8 kilo afgevallen maar niemand ziet het aan me. Ik zelf ook niet. Kleding zit ook nog hetzelfde.

Toen ik begon woog ik 90,5 kilo bij lengte van 174 en nu weeg ik 85,7 kilo. Ik heb er 3 weken en een dag over gedaan.

Wanneer ga ik nou verschil zien? Wil vooral mijn gezicht wat smaller hebben en mijn beginnende onderkin weg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
112.5K
Kimath
12 jaar geleden
Goed bezig :)
Wel opletten dat je niet te snel afvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :) Ik doe 1400 kcal per dag en sporten lukt nog niet echt.
De eerste week verloor ik 2,6 kilo ik denk ook vocht. En daarna een kilo per week dus echt te snel gaat het niet. Hoop dat als ik er bij ga sporten ik nog meer afval. Ga 6 juli op vakantie en wil dan hopelijk nog naar de 84 kilo. :)
anneliez
12 jaar geleden
Het moet ook niet te snel gaan, dat kan je huid niet bijhouden. en het is er ook allemaal niet in een maand aangekomen, dus dan kun je ook niet verwachten dat het er in een maand af is (helaas)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huid is al verpest ik weet er alles van. Toen ik 16 was ben ik 30 kilo afgevallen. Van de 89 naar de 58 kilo. Heel snel en ongezond zonder er bij te sporten. Ik heb nu overal striemen en los vel. Ik was zo teleurgesteld dat ik weer ging eten mijn lichaam was toch verpest. Nu 5 jaar later wil ik ondanks de slappe huid en striemen toch weer afvallen. het beste ervan maken. Dus voor mijn huid of striemen ben ik niet bang, erger kan het niet worden. Maar is een kilo per week te snel dan? Hoeveel kcal zou ik dan moeten eten. Ik dacht dat ik met 1400 goed zat.
anneliez
12 jaar geleden
Nee hoor, kilo in de week is prima
Ik bedoelde alleen te zeggen, ga niet dingen extraam schrappen , waardoor je weer aankomt als je er ook maar weer iets van eet

Het beste antwoord

Elke 8 kg is een kleding maat ( zeggen ze) maar dit verschilt per persoon.
Is ook afhankelijk waar je het meest afvalt.
Bij mij is het bv weer 15 kg is een kleding maat heeft ook gewoon te maken met je bouw. En ik val bv heel erg snel af in mn gezicht, het is heel oneerlijk.
Gewoon lekker doorgaan het komt vanzelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

4-5 kilo is ongeveer een kledingmaat. Ik kan me voorstellen dat je nu nog niet veel verschil ziet. Althans, niet zoveel als dat je zelf zou willen. Maar je geduld zal worden beloond. Je omgeving zal je binnenkort ook complimenteren en het verschil opmerken. Dat geeft je weer extra kracht.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je valt overal in je lichaam verschillend af bij mij zag 5 kilo iedereen het verschil maar nu is het weer terug. hoe heb je dit zo voor elkaar gekregen ik zou er ook grAf wat aan willen doen heb je misschien tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 kg is ongeveer 1 kledingmaat
Ik ben zelf ook eens 15 kilo afgevallen, iedereen zag het, behalve ikzelf. dat is best frustrerend
Ik zag het alleen aan de centimeter. Meten zie je vaak eerder resultaat dan wegen. taille en heupomvang.
Maar proficiat je bent goed bezig, al zie je het niet

Toegevoegd na 7 minuten:
En pas op dat je niet te weinig gaat eten, dan is het heel moeilijk om op en normaler eetpatroon terug te komen, en ben je voor je het weet een jojo
anneliez
12 jaar geleden
Ik weet niet of je sport, maar als je erbij sport, zou je na deze 4,8 kilo toch wat moeten gaan zien. Het is normaal dat je soms niet kunt zien dat je afvalt, dit is dan niet in centimeters, maar in kilo's te zien. Niet getreurt!

Intensief sporten, en vooral gezond eten en regelmatig (om de 2 á 3 uur), voldoende water....en natuurlijk sporten voor zover je dat nog niet deed, en dat volhouden.

Ik vind je afvallen zowiezo wel een applausje waard hoor, maar geduld is zoals al gezegd, in deze echt een schone zaak! Ga lekker wat cardio-en, en vergeet vooral niet om 2x per week ook krachttraining te doen, om de boel strak te trekken. En dan heb ik het niet over zwaargewichten hoor, maar de krachttraining is toch wel belangrijk! Het gaat allemaal om balans tussen deze dingen. Gewoon doorzetten en je zal zien dat je binnen aanzienlijke tijd toch een maatje kleiner gaat.

Heel veel succes!