heb een mes in me arm gehad, wordt nu blauw en paars omheen. wat is dat waarschijnlijk en is dat ernstig?

heb in de keukeen een mes in me arm gekregen. ben naar ziekenhuis geweest en ik ben net langs alle bloedvaten en spieren en zenuwen geraakt wat ze zo konden zien. heb een hechting gekregen en ik moest de volgende dag terug komen voor controle en of het niet blauw was geworden, zodat er mogelijk toch bloedvaten of iets dergelijks geraakt had.

Nou was het wel iets blauw maar niet zorgwekkend. Maar nu een dag later wordt het blauwer en paarser. is dat denk je zorgwekkend of herstelt het lichaam zich dat vanzelf?
en kan het alleen een bloedvat zijn of ook andere oorzaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (5)

Bel het ziekenhuis en vraag het na, wij kunnen dat van hier uit ook niet zien. Daar kun je een assistente aan de lijn krijgen en de juiste uitleg ontvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, wij kunnen dat van hieruit niet beoordelen. Bel gewoon het ziekenhuis even en leg je vraag daar voor.
Zij kunnen je beter gerust stellen dan wij. Wij kunnen niet meer zeggen dan : Ik denk dat.....
anneliez
12 jaar geleden
Je bent gecontroleerd op letsels aan de belangrijkste (grote) vaten, spieren, pezen en zenuwen. Uiteraard heb je één en ander beschadigd met het mes.

Hoe blauw het wordt (en hoe gezwollen) vertel je er hier niet bij ---> belangrijke info !

Dat het ietwat blauw wordt, is te verwachten. De bloedingen vanbinnen worden na een poosje vanbuiten zichtbaar als blauwe plekken. Dat het paars wordt, is minder verontrustend, want dat is vaak de tweede stap van de blauwe plek.
In de dagen die volgen wordt de plek nog eerst geel/groen en bruin. Dit gebeurt naarmate het lichaam het gelekte bloed begint op te ruimen in het lichaam.

Als je ongerust bent dat het nog steeds bloedt langs binnen, moet je niet aarzelen en opnieuw langs een arts gaan voor controle.
Ik veronderstel dat men ook gevraagd heeft of je tetanus-vaccinatie nog in orde was?

Sterkte !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe gaat het vandaag?
Meestal als er een verwonding is in het lichaam komt daar bloed bij vrij, al dan niet buiten het lichaam. Een blauwe plek is gewoon bloed buiten de bloedbaan onder de huid. Dit wordt door het lichaam weer opgenomen en dan verkleurd de huid groen -> geel -> normaal. Waarschijnlijk is dit ook bij jou aan de hand, maar voor de zekerheid kan je een dokter raadplegen. Als het pijn gaat doen, warm wordt of gaat kloppen kan het zijn dat het aan het ontsteken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blauwe of paarse verkleuring duidt op een onderhuidse bloeding.
Je zegt zelf al dat je terug moest komen voor controle op extra blauw worden.
Nu het toch weer erger geworden is zou ik dan ook weer naar het ziekenhuis gaan, kennelijk lekt er nog steeds een klein beetje bloed.