Contact met onbereikbare liefde door laten gaan of afbreken?

Begin dit jaar heb ik een jongen ontmoet die ik leuk vond. Ik nodigde hem uit en we spreken regelmatig af en ik vond hem steeds leuker en leuker maar er gebeurde niets. Ik kreeg ook geen hoogte van hem. De ene keer gaf ie me de indruk dat ie me wel zag zitten, vooral door zijn behulpzaamheid en zijn interesse, maar ook door zijn onverwachte bezoekjes en zijn voorstellen om uit eten te gaan of naar de film. Maar als ik dan een concrete dag voorstelde om wat samen te gaan doen dan krabbelde hij terug. Ook wees hij uitnodigingen van mij af waardoor ik het idee kreeg dat ie me toch niet zag zitten, dat in combinatie met zijn afstandelijkheid. (Vooral in zijn begroetingen.) Na 3 maanden liet ik hem weten dat ik wel een oogje op hem had. Hij zei dat hij dat stiekem al door had en wees me beleefd af, maar sindsdien blijft ie 3 a 4x per week bij mij langskomen. Hij is een aantal weken op reis geweest en toen functioneerde ik meteen veel beter, omdat ik daardoor geen input via zijn bezoekjes kreeg om over te malen en niet continue zat te hopen op berichtjes en bezoekjes van hem. Wel een continue gevoel van gemis, op momenten van rust deed het letterlijk pijn aan mijn hart. Sinds een week is hij weer terug en in die week is hij alweer 5x langsgekomen. Bij de eerste bezoekjes had ik wel het idee dat ik een vriendschap wel aan zou kunnen, maar nu voelt het verlangen naar hem toch weer te groot, wat erg frustrerend is. What to do?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (5)

Praat met hem over waarom hij zo vaak langskomt en toch niet met je verder wil. Zeg wat je voelt, wees zo eerlijk mogelijk, en vertel dit verhaal ook aan hem. Als hij alleen maar vrienden met je wil zijn, probeer er dan voor te zorgen dat je in een groepje met hem uit gaat, dan zou je je aandacht kunnen verdelen.

Probeer het eens, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken me in je vriend. Zo kunnen jongens zijn. Hij heeft een beetje last van bindingsangst. Hij kijkt de kat uit de boom, maar ik merk dat hij je echt wel leuk vind. Ik zeg dat je hem over de streep kan trekken. Flirt wat meer met hem. Ga op je 'paasbest' met hem uit en probeer het nog een poosje.

Lukt dat allemaal niet zul je hem gewoon moeten vertellen dat je niet langer aan het lijntje wil worden gehouden en dat hij een keuze moet maken. Wel voor jou gaan of niet voor jou gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk hij heeft dus in 1 week 5x bij je langs gekomen dan moet daar wel een gevoel achter zitten dat moet wel. alleen het gevoel dat je echt iets met hem wilt kan je maar op 1 manier kwijt raken en dat is iemand anders vinden die je leuk moet gaan vinden zoniet dan gaat het niet werken, want dan blijf je hem leuk vinden en zal je er steeds meer naar hem toe willen.

maar die jonge moet wel iets voelen voor jouw want je gaat niet zomaar 5x per week naar een meisje toe die je net hebt afgewezen. dus als je het hem lief vraagt waarom hij nog steeds vaak bij jou langs komt dan zal daar waarschijnlijk de aap uit de mouw komen.

succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou hij geeft me idd hoop met al die bezoekjes, maar aan de andere kant... Het kan toch gewoon zijn dat hij wel vriendschap wilt en verder niet op me valt. Misschien komt hij gewoon zo vaak langs omdat hij momenteel niks beters te doen heeft. Mijn beste vriend vroeg hem laatst waar ik bij was of hij behoefte had aan daten en toen was dat een duidelijke nee.
Waarschijnlijk vindt hij het wel leuk bij jou te zijn maar wil hij toch geen relatie omdat hij tegen jouw vriend ook al duidelijk aangaf niet te willen daten;

Het is aan jou of je hiermee door wilt gaan: zie je het zitten om met hem om te gaan als een vriend zonder met hem een relatie te hebben, of wordt dat lastig omdat jij wil meer zou willen (relatie); jij gaf ook al aan dat toen hij een paar weken op reis was het wel rustiger voor je was.

Mijn advies is: gewoon nog een paar weken kijken hoe het contact met hem gaat en vindt je het toch lastig dan zal je toch gewoon eerlijk tegen hem moeten zeggen dat je het moeilijk vindt op deze manier; je kan ook gewoon minder contact met hem hebben (bijv. 1x per 2 weken of 1x per maand) dat is misschien ook wel iets makkelijker en als dat ook niet werkt, dan zou ik gewoon met het contact stoppen hoe moeilijk het ook voor je is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het altijd heel goed is om een gesprek aan te gaan en zo eerlijk mogelijk te vertellen hoe jij er over denkt.
dat je zijn gedrag wel vreemd vindt en gewoon op de man af vragen waarom hij zich zo gedraagt.
Wat ook makkelijk is voor jezelf is om de vragen aan hem eerst voor jezelf op papier te zetten.
Vraag hem om een eerlijk antwoord te geven.
Daar heb je recht op.. en vergeet niet dat jij zelf heel belangrijk bent en dat als je jezelf kan zijn in een relatie
dat dan pas een relatie goed is, niet als je je telkens moet waarmaken of aanpassen voor een partner.
Heel veel liefde en sterkte toegewenst.
Bronnen: