Vanaf een graad of 42. Bij die temperatuur stolt eiwit en dat betekent domweg einde oefening van de menselijke fysiologie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kort maar krachtig!

Andere antwoorden (4)

vanaf 40 tot 41 graden

Toegevoegd na 1 minuut:
hrestel: Koorts kan dus een natuurlijk beschermingsmechanisme zijn. Heel hoge koorts kan echter schade veroorzaken of ons zeer onbehaaglijk doen voelen. Als de lichaamstemperatuur boven de 42 °C stijgt, leidt deze tot de dood door denaturatie van eiwitten (proteïnen).
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel hoge koorts kan schade veroorzaken of ons zeer onbehaaglijk doen voelen. Als de lichaamstemperatuur boven de 42 °C stijgt, leidt deze tot de dood door denaturatie van eiwitten (proteïnen).

Toegevoegd na 2 minuten:
denaturatie = proces, waarbij een eiwit zijn structuur verliest en inactief wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd Sisje - stond gewoon in Wikipedia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar door jouw toevoeging wordt mijn antwoord waarschijnlijk weer verwijderd... Sommige toevoegingen vind ik echt niet eerlijk, hoor. Zo heb je het altijd juist, als je gewoon wacht op het volgende antwoord en je voegt het dan toe.... :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
samen het juiste gevonden. wat is daar mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet samen, want je had eerst iets anders geantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zocht - jij zocht.
wij zochten. wij vonden.
42 graden is de levensbedreigende limiet IN HET ALGEMEEN

Maar ik durf te stellen dat het voor sommige mensen mogelijk al lager is. Als ik het verschil zie in gedrag bij 39 graden (de één heeft flink koorts maar verder niks en de ander heeft gewoon een delirium en slaat al aan het raaskallen), dan denk ik dat voor de laatste het toch eerder een risico wordt.
amigo
12 jaar geleden
Kan best 42,43 zijn als je maar niet suf ( minder allert) wordt.