Bestaat anorexia ook andersom?

Zoals ik het altijd begrepen heb, hebben mensen met anorexia het beeld dat ze dikker zijn dat dat ze in werkelijkheid zijn. Maar kan dat ook andersom? Iemand die zwaar is, ziet zichzelf als slank? En zo ja, is daar een woord voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anokrimpia...?
Cryofiel
12 jaar geleden
Orexia?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volumia :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Obesitas?

Het beste antwoord

Er is BDD, body dismorphic disorder. Dat zijn mensen die hun lichaam anders zien dan de werkelijkheid. Technisch gezien zou ingebeeldde slankheid daar onder kunnen vallen, maar vaker is er sprake van ingebeelde lelijkheid.

Narcisten vinden zichzelf geweldig, dus een aspect zou kunnen zijn dat zij vinden dat ze voldoen aan het schoonheidsideaal.

Een stoornis opposite aan anorexia is er verder niet onder 1 noemer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat bestaat ook, vooral bij mannen die zich te mager voelen (te weinig spiermassa) Je kunt er wat over lezen op deze site.
http://www.eetstoornis.be/anorexia_survival_42.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
binge-eating kan je dus als naam gebruiken als het tegenovergestelde van anorexia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij binge eating eet je in 1x heel veel, lijkt me niet het to van anorexia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet precies het tegenover gestelde maar wel een eetstoornis de andere kant op is. En in combinatie met de mannen die zich altijd te mager vinden wat je heel vaak ziet bij body builders die anabole gebruiken , tussen de kuren door. Zij eten wel meer dan 1 keer heel veel.
http://www.eetstoornis.be/binge_eating.htm