Waar zit het drukpunt in je nek waardoor je bewusteloos kan raken?

je ziet wel eens in films dat iemand een beweging van zijn hand maakt in de nek van een andere dat je een klik hoort en die persoon is buiten bewustzijn. bestaat die echt hoe kan je die gebruiken en waar zit die?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22K

Antwoorden (3)

Dat zit in de bundel-spieren/pezen/zenuwen die onder in de nek naar de schouder loopt... Dus in de bocht van nek naar schouder, die dikke bundel... Knijp daarin of druk daar en je slachtoffer zakt bewusteloos in elkaar...

Er zijn films van op youtube, neem ik aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zou bestaan, wellicht onder je monnikskapspier.
Zit op/in? je schouder, als je daar drukt bij iemand dan merk je vanzelf dat je goed zit.

Je slaap is ook een zacht plekje dat voor problemen kan zorgen. Verder hebben heren ook een fijne adamsappel die pijnlijk kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwd waarom je dit wil weten. Ik wil geen rare dingen op mijn geweten!
Heb wat gevonden op 't net
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een weddenschap met iemand dat als ik er achter komt dat ik het dan bij hem mocht doen :P en anders krijgt hij 10euro :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm.. ik zou 't niet doen. Stel je voor dat er iets fout gaat!