Mijn sjaal zit tussen de rits van mijn jas, hoe krijg ik die er weer tussen uit?

Hij zit muurvast. Graag met spoed beantwoorden het is zeer warm met je jas aan in huis.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is te krap om over mijn hoofd uit te trekken...

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb hem toch over mijn hoofd uitgekregen en de sjaal losgewrikt, bedankt voor de tips!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K

Het beste antwoord

trek je jas over je hoofd uit, zou ik zeggen, en dan net zo lang frutselen en hard er aan trekken tot hij los is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het me gelukt!

Andere antwoorden (5)

Ik zou zo snel mogelijk naar de buurvrouw gaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je voor de humor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. En nu maar hopen dat ze thuis is... :)
jas over je hoofd uittrekken, en heel hard de rits lostrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel hard de rits kapot en / of een gat in je sjaal trekken bedoel je ??
Meestal helpt het als je de rits weer een stukje de andere kant, dus omhoog wrikt. En dan een beetje aan de sjaal trekken en zo weer stukje terug. Vooral heel rustig blijven en kijken hoe het zit. Ik ben er zelf goed in, krijg ze altijd los, geduld is belangrijk. Zou je dus graag komen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Juist Ineke, geduld is in deze een schone zaak (maar dat is met alles zo!) plus dus.
Neem aan dat je de rits heel wilt houden, want een rits voor een jas is duur.
Daarna ook nog erin zetten :-((
Probeer de rits weer omhoog te doen en zorg daarbij dat je de das goed naar de buitenkant trekt.
Trek hem niet naar beneden, want dan gaat hij steeds vaster zitten.
Als het alleen de haartjes van een das zijn, kun je deze misschien losknippen.
Het is afhankelijk hoe hoog je rits vast zit, daardoor lukken sommige dingen niet alleen en zul je hulp nodig hebben.

Succes, als het erg warm is, kun je ook buiten gaan staan, maar vergeet in je haast dan de sleutels niet, sta je weer buiten, had ik ook eens :-((
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aan dat je de rits heel wilt houden, want een rits voor een jas is duur.
Daarna ook nog erin zetten :-(( =========alles bij elkaar: 2,65 euro.
Vorige week gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je wel een naaimachine hebben, anders zul je dit moeten laten doen en weet uit ervaring dat het veel geld kostte.
Hoe duur de rits zelf is, hangt van de lengte en materiaal af, een metalen rits is best prijzig.
Om een rits er met de hand in te zetten is in mijn ogen geen optie, want je mist de naad van de naaimachine.
Vooral een kwestie van HEEL goed kijken wat je doet, en niet teveel kracht gebruiken. Doe het desnoods buiten als het binnen te heet is, daar is heb ook meer licht, en je moet kunnen zien wat je doet.

De rits is ongetwijfeld vastgelopen doordat de runner over een stukje sjaal heen is gegaan. Verder trekken heeft dan geen zin ; je krijgt er niet NOG meer sjaal tussen. Een stukje terug proberen te trekken en intussen met je vingers goed zorgen dat er aan de bovenkant niet ALSNOG een stuk sjaal ingetrokken wordt, lukt meestal wel.

Je kunt beter wat heen en weer wrikken terwijl je de randjes sjaal probeert te bevrijden, dan keihard de ene of de andere kant optrekken. Dan vervorm je de rits, en kun je die - ook als de sjaal er eenmaal uit is - vermoedelijk niet meer goed sluiten.