Vallen mannen sneller in slaap dan vrouwen?

Mijn vriend is altijd eerder in slaap gevallen dan ik!!
Ook is dit het geval bij mijn ouders!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ja ik denk het wel... Als ik naar onze situatie kijk, begin ik met piekeren en nadenken als ik in bed lig (rust krijg) en ja.. daar kan ik dan niet van slapen terwijl vriendlief al ligt te knorren. Ik heb hem 1x wakker gemaakt en alles wat hij zei was "het komt wel goed" "ga maar op de bank liggen piekeren" Grrrr....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Is bij mij ook altijd zo! Volgens mij heb ik maar 1 vriendje gehad die wachtte tot ik in slaap was gevallen ging altijd met mn haren kriebelen enzo... Maar mijn vriend valt meestal wel als eerste in slaap.
Misschien komt et door dat ze minder zorgen aan hun hoofd hebben als vrouwen?
Dus ik denk dat het antwoord op je vraag is, Niet altijd, maar vaak wel. :-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin zeg, waarom zouden mannen minder zorgen hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pfff ik zeg toch ook MISSCHIEN!!! Mannen maken zich over het algemeen minder snel zorgen dan vrouwen omdat vrouwen zorgelijker zijn aangelegd. Dat je daarom een minnetje geeft... pfff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx Aristocat! :-)
Niet noodzakelijk. In ons gezin is het net het omgekeerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Purtje;

Was het maar waar, dan hoorde ik mijn vrouw niet snurken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij is het ook exact het omgekeerde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk dat ook altijd dat mijn vriend het ene moment nog wakker is en het andere opeens in diepe slaap verkeerd.
Wetenschappelijk gezien duurt het bij mensen 7 minuten voordat je echt in de eerste fase van je slaap bent.dus theoretisch zou het geen verschil moeten maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahha! Leuke vraag..

Maar misschien moet je meer kijken naar de lichamelijke gesteldheid van beide. De één windt zich meer op dan de ander, de ander werkt net wat harder dan de ander..
Dus ik denk niet zozeer dat je moet kijken naar het verschil tussen man en vrouw, maar dat je moet kijken naar het verschil in hoeveelheid taken die eerder op zich neemt en hoe intensief die zijn en wat dat met die persoon doet.

Ik denk dat je dan pas een uitspraak kunt doen hierover.

Ik denk overgens wel dat het vroeger wel zo was. Mannen moesten toen veel meer doen dan wat er vandaag aan de dag van de huidige man wordt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij ons thuis ook altijd zo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, hier ook het geval.
Lig ik nog een heel verhaal af te steken, krijg ik opeens geen antwoord meer omdat meneer in slaap is gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons net andersom :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat ik kan vinden is dat vrouwen gemiddelde vaker niet kunnen slapen dan mannen (zie bron), maar dat is natuurlijk iets anders dan de snelheid van in slaap vallen. Daar heb ik niks over kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij telt dat absoluut niet. Zodra ik mijn kussen zie, slaap ik al. En ik kan helaas ook midden in een gesprek in slaap vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of jou vraag waar is ,als dat zo is kan ik me voorstellen dat vrouwen nog wel eens tobben over iets en denken er nog even over na. Vrouwen zijn m.i. meer emotionele denkers dan mannen. Als ik ergens over nadenk en ik lig in bed ,als we het er van te voren over hebben gehad.Wil ik er nog even iets over zeggen .Dan hoor ik ineens een zware ademhaling.Dan slaapt mijn man al. Hij is er dan allang niet meer mee bezig. GRRRR ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gelezen (in de Quest ofzo) dat mannen problemen makkelijker van zich af kunnen zetten en dat vrouwen vaker blijven nadenken over wat er is gebeurd die dag en wat er nog moet gebeuren. (heb ik de verwarming wel laag gezet? Eigenlijk had ik vandaag de was moeten doen.... En morgen moet ik ook al zoveel) Ik denk dat mannen wat meer in het heden leven.
Meestal als ik hardop pieker over de volgende dag krijg ik de opmerking: "joh, maak je niet druk. Dat zie je morgen wel. Slaap lekker"