Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een cyste bij mijn nagel op mijn hand gehad. Maar sindsdien is is mijn nagelriem helemaal weg. Wat bevorderd de nagelriem?

Wat kan ik eraan doen dat mijn nagelriem weer te laten groeien? Mijn nagel groeit nu ook helemaal scheef.

11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In medische verslagen over verwijderde mucoïdcysten lees ik dat de nagelafwijkingen na enkele maanden bij alle patiënten verdwenen waren.
Maar het is helaas mogelijk dat bij de verwijdering van de cyste de nagelbasis wordt beschadigd. En dat heeft een gestoorde uitgroei van de nagel als gevolg. Blijkbaar is dat bij jou gebeurd.
Wat daar tegen te doen is, staat nergens vermeld. Het gebruik van een balsem met een hoge concentratie keratine zal wellicht helpen. Keratine herstelt en versterkt de structuur van de nagel.
Het herstel van de nagel is een langdurig proces. Knip de uitgroei ervan recht bij, de zijkanten moeten niet te kort worden. Het kan zes tot negen maanden duren voordat de afwijkende nagel uitgegroeid is.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na een operatie als deze kan er ook sprake zijn van littekenweefsel. Die de structuur van je nagels en dus je nagelriem veranderd heeft. Bij een litteken op het hoofd groet het haar bijvoorbeeld niet meer terug. Als ik jou was zou ik de behandeld arts om informatie vragen of dit het geval is of kan zijn. In feite had je hierover ingelicht moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding