Is het waar dat vrouwen, als ze na de zwangerschap melk blijven "aftappen", grote borsten houden?

Dit is een beetje een rare vraag denk ik, maar ik heb ooit ergens gehoord/gelezen dat vrouwen melk kunnen blijven produceren na de zwangerschap als ze bijv. elke dag "melken". (had ook ooit gehoord dat er een vrouw was die haar kinderen van 8 jaar nog steeds borstvoeding gaf). Is dit waar en zo ja, blijven de borsten dan net zo groot als ze tijdens de zwangerschap worden(omdat de borsten groeien door de ontwikkeling van de melkklieren etc.)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Sommige vrouwen hebben het "theezakjes-effect" als ze stoppen met het geven van borstvoeding, en in theorie zou borstvoeding blijven geven, of blijven kolven, dat uitstellen ja. Maar het is ook een hele hoop gedoe, kost veel tijd en energie, en je kunt er irritaties aan je borsten van krijgen. Daarbij - als het gaat om daadwerkelijk borstvoeding geven - vinden veel vrouwen het ook wel fijn om weer eens een glaasje wijn te kunnen drinken, bepaalde medicatie te kunnen gebruiken of wat minder op hun voeding te hoeven letten. In de praktijk is het dus niet echt een reële optie om maar te blijven kolven puur zodat je BH beter gevuld wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ergens op internet speciale pompen gezien die je op de borst kan zetten om te melken, dus dan zou je niet op de voeding hoeven te letten. Zou er dan alsnog irritatie ontstaan en zou er onbeperkt melk blijven komen( ik bedoel niet in 1 keer maar gewoon dat het een leven lang kan)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, ik denk dat ik erg veel geluk heb. Ik heb mijn kind een paar
Maanden borstvoeding gegeven. En heb nu paar jaar later nog steeds cup c. Ik had voor mijn zwangerschap cup a. Hoe dat kan??? Ik zou het niet weten.
het is eigenlijk helemaal niet gezegd dat je persee grotere borsten hebt tijdens het geven van borstvoeding....:)

in het begin (meestal) wel, maar als alles helemaal geregeld/ op gang is zijn er veel vrouwen die gewoon hun normale cupmaat weer hebben.