Wat gebeurt er als je zomaar een paracetemol neemt?

Wat gebeurt er als je een paracetenol neemt maar geen hoofdpijn of iets dergelijks hebt? Word je daar sloom van of misselijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11K

Antwoorden (6)

Buiten eventueel je wat sloom voelen zal je er niets van merken. Tenzij je overgevoelig bent natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet best als je dat doet. Want die paracetenol is afgericht om meteen te gaan naar de plaats waar je pijn hebt. Daar gaat ie zijn werkt doen. Als je nergens pijn hebt raakt ie danig in de war. Hij gaat dan in alle gaatjes en hoeken zoeken van je lichaam, want hij denkt "Ze hebben me potverdorie toch niet voor niks ingenomen". Dat hakt er aardig in, zoals je je voor kunt stellen. Dus niet meer doen, hè?
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Flauwekul antwoord.
Sorry hoor,maar dit slaat nergens op,als 1paracetamolletje zoiets zou veroorzaken zou je het niet zomaar kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje een mislukte poging om grappig te zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond hem wel grappig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vond hem heeel grappig +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Escape heeft vast nano machientjes ingezet in plaats van paracedemolletjes! Ouwe Spacecowboy!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wist niet dat paracetamol kon denken. Tjeeee. Wat een onzin antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahahaha nice one!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry jongens maar bij sommige vragen gaat het wel heel erg jeuken om geen dergelijk antwoord te geven. Ik hou er ook wel van. :-) En uit didactisch oogpunt bezien denk ik dat ie uiteindelijk wel over zal komen. +1 dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik probeer te lachen man
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dit antwoord positief wilt waarderen dan moet wel duidelijk blijken dat het een antwoord met een knipoog is. Daarom van mij een min en geen plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig antwoord! Hoe verzin je het Escape!! Als het kon kreeg je 5 duimen, maar helaas moet je het met eentje doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jeetje.. je ziet zo toch ook wel dat het zottigheid is,,,
inderdaad wat een zuurpruimen!!
lighten up!!! leven is al moeilijk genoeg!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dit wel een leuke kinder versie :P +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is leuk hoor! moest er om lachen ondanks me zware hoofdpijn op dit moment en de paracetamol die ik heb ingenomen heeft een vrije dag denk ik.
Dat ligt eraan hoeveel paracetamol je slikt.
Vanaf 10 tot 15 gram ( dus 20 tot 30 pilletjes ) kan je ernstige leverbeschadiging oplopen. Vanaf 20 tot 25 gram ( dus 40 tot 50 pilletjes ) is het dodelijk.

Eén paracetamol zal je verder niets van merken. Alhoewel onder ouderen het veel gebruikt wordt als slaapmiddel. ( ik heb hier echter nog nooit een rapport over gelezen dat het werkelijk daarvoor helpt, maar in mijn werk heel veel ouderen tegengekomen die een paracetamolletje innemen om rustig te worden en zo beter in slaap te vallen )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nogal wat zeg, dat je er aan kan overlijden na innemen van een aantal paracetamolletjes.
Misschien een lugubere vraag, hoe overlijd je dan?
Zak je weg of gaat er een hoop aan vooraf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@verzamelaar, ik zou het gewoon niet uittesten als ik jou was.
Nee, dan gebeurt er niks.

Het is niet slechter dan iedere dag alcohol drinken.

In beide gevallen worden je nieren en je lever onnodig belast, maar die kunnen wel wat hebben.

Als je het combineert, dan pleeg je dus wel een aanslag op je organen.

Dagelijks gebruik van 1 tot 4 tabletten paracetamol kan niet zoveel kwaad. Je kunt er wel paracetamol afhankelijke hoofdpijn van krijgen. Abrupt stoppen is dan de goede remedie.

Ter info uit het farmacotherapeutisch kompas:
Voorzichtigheid is geboden bij ernstige nierinsufficiëntie, gestoorde leverfunctie, chronisch alcoholgebruik, dehydratie en chronische ondervoeding. Langdurig of veelvuldig gebruik wordt ontraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord!
Je kunt er idd rustiger van worden. Ik was een keer erg onrusitg en nam een paracetamol en de onrust verdween.
Ik denk dat het misschien ook iets in het brein een beetje verdoofd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jouw placebo-effect overkomt helpt het ongetwijfeld.
Er zullen geen echte bijwerkingen komen. Een hele hele kleine kans dat je ineens nier/lever* klachten krijg.
Je kan het net voor stellen als je één hijsje van een sigaret neemt. Dan krijg je ook niet meteen kanker.

Wel op langer termijn kan je kanker krijgen.
Dus op langer termijn onnodig paracetamols innemen kan je nier/lever* klachten krijgen.

Natuurlijk is roken wel erger. ;)

* Eventuele andere bijwerkingen.