Kun je Propranolol telefonisch aanvragen bij de huisarts of moet bij de huisarts langs gaan ?

Ik moet presenteren en ik ben erg nerveus en zenuwachtig van aard, daarom kan ik de propranolol goed gebruiken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Propranolol is een zogenaamde betablokker, een bloeddrukverlager. Die mag je uiteraard uitsluitend slikken op voorschrift van de huisarts, en uitsluitend als je een kwaal hebt waarvoor dat middel bedoeld is.

Het wordt ook wel gebruikt als ' kalmeringsmiddel' bij bijvoorbeeld examenvrees, maar ook dan alleen op recept, omdat er geen contra-indicaties mogen zijn. Niet voor iedereen is het namelijk een ongevaarlijk of onschadelijk middel.

Afhankelijk van de band die je met je huisarts hebt en hoe goed hij je kent KAN hij natuurlijk wel na telefonisch overleg een recept schrijven en klaar laten leggen bij de apotheek, maar meestal moet je toch even langs.

Nog betere optie is trouwens je realiseren dat IEDEREEN nerveus is voor een presentatie, dat dat er ook een beetje bij hoort om goed te kunnen presteren, en dat het grijpen naar drugs (want dat doe je dan in feitelijk, zij het dat het een legaal middel is) wellicht niet de meest verstandige optie is. Niet dat je er aan verslaafd zou kunnen raken, maar strikt noodzakelijk is het natuurlijk niet.

Ik zou er dan ook niet van opkijken als je de huisarts je in eerste instantie zal adviseren iets minder heftigs te proberen. Wat valeriaan ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. Hoe komt iemand in godsnaam bij propranolol als tijdelijk kalmerend middel.
Ga na de drogist en haal valeriaan. Tabletjes of tinctuur.