Waarom vallen veel mannen vaak bijna blind op (en voor) vrouwen met grote borsten?

Is dat eerder aangeboren of een resultante van een gepropageerd schoonheidsideaal?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (15)

Voor mij klopt dat niet.

Ik zal wel automatisch meteen kijken, want het valt soms wel heel erg op. Maar mooi is anders. Mooi is het pas, als de vrouw als geheel "in evenwicht" is. Dat geldt ook voor de borsten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grotere borsten = meer vruchtbaarheid = meer nageslacht voor de man... :p
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegenwoordig niet zo vaak meer hoor. Klein en natuurlijk is zelfs steeds meer "in".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat ze er op vallen. Dat geeft zo'n troep, denk dat mannen het gewoon opvalt dat ze groter zijn dan de meeste andere borsten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschilt per vrouw denk ik. Hangt er maar net van af hoe de rest van de vrouw eruit ziet, dan ga je positieve dingen proberen te vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er gaan stemmen op die zeggen dat het een overblijfsel uit de evolutie is.
Vrouwen met ronde vormen staan voor vruchtbaarheid. Toen wij nog op handen en voeten liepen zou dat in de vorm van die andere mooie vrouwelijke rondingen, de billen zijn geweest.
Deze onderzoekers zeggen dat na het rechtop gaan lopen van de mens, wat tot gevolg heeft dat de billen minder goed zichtbaar zijn, De man zich in zijn selectieprocedure meer op de borsten is gaan richten.

Bron: Hierover heeft een artikel in het maandblad kijk gestaan, ik weet helaas niet meer welke jaargang/nummer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dezelfde reden als waarom vrouwen voor (invloed)rijke mannen zouden vallen, dat zou ten goede moeten komen aan het nageslacht.
Inderdaad ook voor het nageslacht trekken mannen naar de rondborstige dames toe omdat die vruchtbaarder zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is biologisch ingeprogrammeerd: brede heupen + grote borsten = een gezonde, vruchtbare vrouw waarmee de kans op gezond nageslacht groter is. Een gezonde vrouw heeft vorm en inhoud, zeg maar, aangezien ook een minder slanke lijn duidt dat de vrouw beter gevoed is, en dus waarschijnlijk beter voor de voeding van het kind kan zorgen

Het maatschappelijk ingeprogrammeerde schoonheidsideaal is hier echter van losgekoppeld, en wat in de huidige westerse samenleving gepropageerd wordt (zie maar in schoonheidsbladen, modeshows, e.d.) is eigenlijk te slank.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(Antwoord op Ireauna - ik mag niet meer op de normale manier een reactie geven.)

Wat die juiste proporties zijn, kan ik niet uitleggen. Dan moeten we honderd vrouwen op een rij zetten en ze gaan keuren.

Maar er is meer.

"In evenwicht" betekent niet alleen lichamelijk, maar ook qua karakter. Iemand met flaporen hoeft niet meteen lelijk te zijn.

Ik denk altijd aan mijn oma. Als kind kende ik haar als een heel mooie vrouw (oke, oud want oma, maar toch voor haar leeftijd heel mooi). Ze is jaren geleden overleden. In mijn herinnering bleef ze die mooie vrouw.

Tot ik, jaren later, een foto van haar tegenkwam.

Allemachtig... wat een lelijk mens was mijn oma!

Bij navraag bleken anderen dat ook te vinden.

Waarom was ze dan in mijn herinnering toch zo mooi? Simpel: ze was ontzettend lief, zorgzaam, invoelend. Echt zo iemand bij wie je graag in de buurt bent. En precies dat maakte haar mooi.

Ik ken nu ook een paar mensen die objectief gezien (kan dat?) waarschijnlijk lelijk zijn. Maar toch vind ik ze mooi. Want ze hebben karakter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat grote borsten veel opvalt dan kleine borsten en mannen houden meer van sexy vrouwen dus daarom:P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het zo langzamerhad misschien saai is om de vrouw in de ogen te kijken, daar zijn maar een paar soorten van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij is dat instinctief gedrag, vergelijkbaar met een kat die kleine vogeltjes niet met rust kan laten.
voor de goede orde; ik ben een raar vogeltje, want ik hou niet van katten met grote borsten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het ook cultuurgebonden is, in de pornoindustrie worden vaan modellen gebruikt met grote borsten, dus onstaat een associatie dat grote borsten sexy is, gelukkig is er nu een trend dat kleine (natuurlijke) borsten populairder worden. In Afrika bijvoorbeeld is groot zijn een statussymbool (je hebt veel geld voor eten en luxe) daar is een dikke derriere hebben heel aantrekkelijk. Ik denk dat het per cultuur wel verschilt...de meeste nederlandse mannen die ik ken vallen op natuurlijk, terwijl de meeste amerikanen die ik ken vallen op groot.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom vallen vrouwen op mannen met een grote auto??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
grote auto's grote ... , kleine auto's kleine ... !!!
Het tegenwoordig helaas gezien als lust object, het is bedoelt voor de gezondste voeding van een baby