ik heb een bloeddruk van 15/9 is dit te hoog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Kloppen die getallen wel?
Meestal is het eerder rond 120/80 toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka: Ik heb een vrij lage bloeddruk, maar dit is extreem.
Even gegoogled naar bloeddrukken 15/9.
Wel een aantal sites gevonden en die hadden allemaal ".be" als extensie.
Ik vermoed dus dat ze in Belgie andere meet methodes hanteren dan wij in Nederland.
jc54
11 jaar geleden
Klopt helemaal C4th. Wij in Nederland drukken de bloeddruk uit in mm kwikkolom. De Belgen zetten het meteen om naar cm kwikkolom. http://nl.medipedia.be/hoge-bloeddruk/diagnose/artikels_meting-bloeddruk_539
Ritsuka
11 jaar geleden
Ah, vandaar

Antwoorden (2)

Normaliter zijn deze waarden eerder aan de hoge kant. Indien je jonger bent dan 50 jaar is dit relatief hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloeddruk kan heel verschillend zijn,als je op zeker wil gaan,s,morgens en s,avonds je bloeddruk meten.
Dit doe je 14 dagen,en elke dag de metingen noteren,ben je dan nog niet gerust,dan ga je met het lijstje naar de dokter.
Ligt er ook aan hoe oud je bent,die 9 is wat aan de hoge kant,als dat steeds zo blijft, hup met je lijstje naar de h.a.