Kan je een verstandskies laten trekken als je tandvlees ontstoken is?

Na een hele lange periode geen last meer hebben gehad van de verstandskies, is dat kreng weer actief geworden.

Het doet nu nog veel meer pijn dan eerst.. ofwel hij zal er ditmaal toch echt uitmoeten.

Echter heb ik niet zo'n geweldig gebit, al vaak gaatjes gehad, en ook vaak ontstoken tandvlees. Is het dan wel mogelijk/verstandig om je verstandskies te laten trekken?

Ik leef nu op brood en paracetamol/ibu.

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kaakchirurg wilde bij mij de verstandskies niet trekken ivm een ontsteking. Ik heb toen aangegeven dat ik er erg veel last van had (en bovendien geen 2e keer terug durfde te komen). Kaakchirurg heeft hem er toen toch uitgetrokken, met de verwachting dat het meer en langer pijn zou doen. Inderdaad een paar dagen last gehad, maar was prima te doen.

Het beste antwoord

Laat die Ibuprofen in het doosje, dat moet je niet gebruiken voor het trekken van tanden en kiezen, erna mag wel, want Ibuprofen heeft een bloedverdunnende werking. Dus ja, de kaakchirurg mag en kan een verstandskies trekken terwijl deze, of het tandvlees ontstoken is, het is zelfs goed, omdat de kans dat de ontsteking zich uitbreidt, wordt verkleind. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paracetamol wel mogelijk? en Advil? Of word dat ook gezien als Ibuprofen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Advil is ook een pijnstiller met de werkzame stof ibuprofen, dat moet je dus ook niet doen, hou het bij pijnstillers die paracetamol als werkzame stof hebben, dat kan geen kwaad, als je je tenminste aan de dosering houdt en niet meer dan 10 dagen achtereen, dat geldt trouwens voor alle pijnstillers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn verstandskies is ook getrokken toen mijn tandvlees ontstoken was. Extra pijnlijk (vooral omdat ik zo eigenwijs was om geen enkele vorm van pijnstillers te slikken), maar zeker mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je eigen tandarts mag de kies ook trekken, ook als deze ontstoken is, mits de wortel niet te diep zit, of scheef staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik heb 8 maart een afspraak, en heb nu chloorhexidine om het ontstoken tandvlees schoon te makle/verdovenn.