hoeveel geloven zijn er ?

zoja welke.

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel crishtendom,etc,..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoel crishtendom,etc,..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk geloof is crishtendom... ? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een crishten,die erg dom is.

Antwoorden (9)

Er zijn zoveel geloven als er mensen er zijn. Ieder mens gelooft op zijn of haar eigen manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn net zoveel geloven als er mensen zijn. Elke islamiet gelooft weer iets anders, elke christen gelooft weer iets anders, er zijn mensen die in iets geloven maar ze weten niet wat, er zijn mensen die in 1 god geloven, anderen in meer goden. Christendom, Jodendom, Islam, Hindoeisme, Boedhisme daar geloven veel mensen in, maar iedereen weer anders. En de theologen denken ook allemaal weer anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best veel, denk ook niet dat de lijst per se compleet is

De grootste godsdiensten zijn christendom, islam, hindoeisme, jodendom. Boeddhisme is ook groot, maar dat is geen godsdienst maar een levensbeschouwing

Je hebt ook nog het sikhisme, confucionisme, jaïnisme, baha'i-isme, rastafari

Deze geloven hebben ook veel substromingen. Kijk maar op de link, die is heel uitgebreid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de vraag heb ik geen exact antwoord. Ik vraag me ook af of je "B geloven" meetelt. Zoals rastafari en dergelijke. Deze worden niet erkent als geloof omdat ze geen vaste ontmoetingsplaats hebben.

Toegevoegd na 34 seconden:
Maar deze mensen geloven wel ergens in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee:

Monotheïsme en Polytheïsme

Of;

Twaalf:

Christendom, Islam, Judaïsme, Baha'i, Rastafarisme, Hindoeïsme, Jaïnisme, Boeddhisme, Sikkhisme, Taoïsme, Confuscianisme, Shintoïsme.

Of;

Meer:

Rooms Katholicisme, Protestantisme, Baptisme, Mormonisme, Oosters-Orthodox...

Oftewel, zoveel of zoweinig als je wilt, afhankelijk van hoe je ze wilt indelen. Één per persoon lijkt me een goed antwoord. Zeker als je ook overleden geloven erbij gaat slepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar één geloof en dat ene geloof heeft heel veel verschillende namen... Maar je gelooft iets of je gelooft niet (zonder s)... Want of je nu iets of niets gelooft, het is hetzelfde, het blijft geloven...

Ieder die gelooft heeft zijn eigen manier van geloven, of het nu katholieken zijn of Buddhisten... Naast de 5 hoofdreligies zijn er honderden andere geloven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat net een soortgelijk antwoord te verzinnen, maar jij hebt dát al beter gedaan dan ik zou kunnen.
te veel
aan alle ellende in de wereld ligt er een geloof aan de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zaboer, Tawrat, Bijbel, Kor'an.
Als ik hiervan uit ga met 4 heilige boeken. Dank blijkt er ook 4 geloven er zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel te veel...1 is er al 1 teveel.
Kom maar met de ---