Ik rook al een tijdje & dit is ongeveer de 3e keer keer dat ik een steek bij m'n hart krijg. Hoe kan dit?

Ik rook al ongeveer anderhalfjaar zonder dat mijn ouders het weten. Ik zat vandaag op de fiets en was gezellig met een vriendin aan het kletsen todat ik opeens een paar snelle steken bij mijn hart kreeg & direct daarna werd alles licht in m'n hoofd & voelde ik mijn hart niet meer kloppen. Ook in me borstkas werd het licht, het was een heel apart gevoel. Ik ben toen van mijn fiets afgestapt en na ongeveer een minuut ging het weer. 2 min later kreeg ik het bijna weer. Het was vandaag de 1e warme dag. 28 graden ongeveer, zou het daardoor komen? Of komt het door het roken & dat mijn hart er niet tegen kan? Ik heb ook een x geblowd om het te proberen en kreeg een bad trip. Dit was ongeveer hetzelfde alleen duurde het veel korter, kan het door het blowen komen? Ik wil echt graag weten wat het is ! Ik wil wel naar de dokter maar dan wil m'n moeder mee en die mag het niet weten dat ik rook of geblowd heb. Wat moet ik doen? Ik wil echt nog niet dood. Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Van 1 keer blowen krijg je geen hartproblemen, dat kan ik je alvast vertellen. Wat het wel is, kan ik je niet vertellen. Als ik jou was zou ik je dokter even opbellen en de situatie uitleggen, hij kan je verder helpen en dat kan zonder dat je ouders daar vanaf hoeven te weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, de dokter bellen als het vaker gebeurt. Denk eerder dat het door de warmte komt, wellicht niet genoeg gedronken, of te lang met je hoofd in de zon.
Stoppen met roken is in elk geval een strak idee :-).
Verder kun je gewoon zelf de huisarts bellen en ook zelf naar de afspraak toe gaan.
Overigens hebben de meeste ouders het heus wel door als je rookt, dat ruik je gewoon...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na anderhalf jaar roken heb je echt nog geen hartklachten. Maar besef dat je die wel gaat krijgen als je doorgaat met roken. Een sigaret bevat meer dan 4.000 chemische stoffen. Ik snap nog steeds niet dat mensen hier vrijwillig voor kiezen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/82035-roken-schadelijk-voor-hersenen-en-gezondheid.html