Ik ben op straat gezet en kan geen hulp krijgen bij de steunpunten. Ik ben 19 jaar en kan geen kant op. Wat kan ik doen, waar kan ik terecht?

Heey hallotje ,

Ik ben kima en ben 19 jaar .ik ben door mijn vader op straat gezet in de nacht ben wel door de politie opgehaald maar naar half uur hebben ze me laten gaan .
Ben naar steunpunten geweest maar die willen of kunnen me niet helpen en politie kan verder ook niks voor me doen dus wat moet ik nu ??
Zit bij en lieve mevrouw maar die kende ik pas toen ik hier binnen liep (via een vriend ) maar kan niets en mevrouw heeft ook en leven natuurlijk en voel me niet op me gemak .. wil op eigen benen staan maar lukt me niet wat kan ik doen ???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

ergens bij de gemeente:De gemeente heeft ook de zorgplicht voor zijn inwoners op het gebied van welzijn en sociale zaken. Daaronder valt o.m. het uitvoeren van de WWB, IOAW en IOAZ. De betreffende dienst wordt bijvoorbeeld sociale dienst genoemd, of Dienst Werk en Inkomen, of Servicepunt Werk en Inkomen.

UWV en de gemeentelijke sociale diensten worden aangeduid als ketenpartners in de sociale zekerheid. Ze voeren het Algemeen Keten Overleg (AKO). Er is voor wat betreft werklozen samenwerking, en in grotere gemeenten vaak gezamenlijke huisvesting, Werkplein genaamd.
Als Belg is deze vraag wat moeilijker te beantwoorden,maar daar er geen ander antwoord komt uit Nederland geef ik u dit.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt erg leuk in theorie! Maar helaas werkt praktijk toch anders.
Ik heb jaren in jeugdzorg traject gezeten, en toen ik 18 werd, werden meteen alle handen van me af getrokken en mocht ik het zelf uit zoeken. Ik heb bij vrienden kunnen slapen en bij leger des heils en tijdelijke opvangen tot ik zelf een huur huis heb kunnen veroorloven. Officieel zijn er veel instanties, alleen zijn ze allemaal erg goed in het sturen van het kastje naar de muur, omdat je als meerderjarige overal zelf voor moet zorgen. In iedergeval, heel veel succes!!