Hoe kan ik snoep gewoon laten liggen? heeft iemand een tip?

Ik wil graag ietsje dunner worden maar ik kan niet van snoep afblijven HELP MY!!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet gewoon zorgen dat je genoeg beweegt.
Ik eet elke dag wel snoep en snacks..
En ik weeg al jaren 40kilo. (nee ben niet dun, ben slank, ben 1.50) Ik heb ooit 60 gewogen, maar toen bewoog ik niet veel.
Als je genoeg beweegt kun je eten wat je wil en hoe laat je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is echt niet waar. Ik ben qua bouw behoorlijk stevig (nee, ben niet dik, maar heb brede schouders en vrouwelijke heupen). Ik sport drie keer per week en fiets elke dag 10 km, maar ik kan echt niet alles eten wat ik wil zonder aan te komen.

Het beste antwoord

The Shocolate Dispenser
Deze snoeptrommel werkt als volgende:
Je doet de snoepjes/chocolade/koekjes etc.. in de trommel, dan bedenk je hoe lang je zonder de zoetigheden kan en zet je de timer, je kunt de snoepjes nu niet meer uit de pot halen totdat de timer afgaat, doe je dit wel dan krijg je een elektrische schok…\
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL. Dat werkt natuurlijk alleen als er geen manier is om het mechanisme te omzeilen. +1 leuk gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet wel iemand anders de tijd in laten stellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij steekt antwoordman naar de kroon wat betreft heftige gadgets. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha... die is leuk!! Zal hem voor mijn kinderen neer zetten!!:-))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je leuke andwoord

Andere antwoorden (17)

als je boodschappen gaat doen alles opschrijven wat je nodig hebt. en alleen dat maar meenemen.
kijk ongeveer van tevoren hoeveel dat zal gaan kosten en neem ongeveer zoveel contant geld mee dan kan je ook niet veel extra dingen mee nemen.

en mischien is het een idee om een stukje kauwgom of zoethout te nemen in plaats van snoep.
14 jaar geleden
Neem een stuk fruit in plaats van snoep. Het neemt het eet-gevoel weg en heeft als bijkomend voordeel dat de kilo´s er niet zo snel bijkomen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet jezelf belonen met andere dingen dan snoepgoed. Dus elke maand spaar je het geld op wat je hebt bespaard en trakteer je jezelf op een leuk dagje/avondje uit. Op die manier zie je en het profijt van geld besparen door geen snoep te kopen, en je ziet je lichaam meer in shape komen. Twee vliegen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plak op de snoeptrommel een foto van je zelf waarop je je zelf vreselijk ( te dik) vind. Iedere keer als je een snoepje wilt pakken dan wordt je geconfronteerd met je zelf.... kan ook op de koelkast worden geplakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen snoep en snacks kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het probleem en ik heb ook tijden dat het me absoluut niet lukt (ik ben een stress-eter...). Maar wat in het algemeen werkt (als ik me goed voel) is een strak voornemen met mezelf afspreken. De eerste dagen zijn een ramp. Omdat je gewend bent dat je ieder moment van de dag iets in je maag hebt is het lastig als dat ineens stopt. Je denkt steeds dat je honger hebt. Natuurlijk is dat niet zo. Je maag is gewoon niet zo vol als je gewend bent, maar je komt zeker niets te kort. Als je je daar bewust van bent en je wilt echt wat aan je gewicht doen, dan kun je voor jezelf het doorzettingsvermogen trainen om niet meer (of in ieder geval veel minder) te snoepen. Zelfs als je op een feestje bent, of als iemand in je huishouden wel uitgebreid snoep, koek en chips zit te eten. Waarom? Omdat je helemaal die behoefte niet meer hebt. Je leert op den duur hoe het voelt om voldoende gegeten te hebben en als je dan denkt aan nog meer eten, dan heb je er geen zin meer in.
Zo werkt het bij mij tenminste. Als ik in een periode zit van veel snoepen, dan ben ik me niet bewust van of mijn lichaam aangeeft of ik genoeg heb gehad, of ik echt honger heb. Ik heb gewoon behoefte aan 'iets lekkers'. Als ik in een beter periode met andere dingen bezig ben en me daarnaast (zelf) bewust maak van het vol- of hongergevoel, dan blijkt dat ik helemaal niet veel hoef te eten. Ik eet dan trouwens in het algemeen veel minder, ook tijdens de gewone maaltijden.

Misschien dat dit jou ook kan helpen. Bedenk dat je het zelf moet doen en als je het echt wil dan lukt dat. Zorg wel dat je niet te hard bent voor jezelf als het misgaat. Wilskracht en doorzettingsvermogen zijn van belang en die moet je wellicht eerst trainen, met de nodige terugvallen erin.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ná de avondmaaltijd naar de winkel om je boodschappen te doen. Met een voldaan gevoel zal je minder in de verleiding komen om lekkere dikmakers te kopen.
En als je niks in huis hebt, zal het makkelijker zijn om niet te snoepen.
Want om nou om 10 uur 's avonds de straat op gaan om bij de dichtsbijzijnde snackbar een mars te scoren ... is toch wel een behoorlijke drempel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIET MEER KOPEN ;p;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk een vreselijk antwoord....maar ga hem je toch geven: Discipline....
Maar ja, weet ook dat dát het moeilijkste is!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een ervaringsdeskundige dus ik hoop dat ik je kan helpen. Het blijft een kwestie van discipline, dus hou jezelf vooral niet voor dat je het toch niet kan, natuurlijk kan ook jij het.

Vooral NIET IN HUIS HALEN!

Die tip gaat natuurlijk niet altijd op, dus beslis voor jezelf waar je het allermeest van geniet en neem dat af en toe, want als je te streng bent voor jezelf leidt dit veel makkelijker tot vreetbuien en een ontevreden gevoel als je eens 'zondigt'. Ik geef bijvoorbeeld niks om slagroomtaart, dat ik deze af en toe toch nam was een gewoonte en geen genot. Dus eet de dingen die je eigenlijk niet lekker vindt ook niet.

Af en toe moet je even afkicken. Als je een periode ongezond hebt gegeten dan neemt je behoefte hieraan toe. Dus eet even een weekje heel gezond, dan heb je er daarna minder behoefte aan.

Eet heel langzaam en geniet van ieder hapje. Dit geldt ook voor gezonde dingen. Proef hoe heerlijk bruinbrood en groenten kunnen zijn, dan doe je er langer mee en heb je daarna minder behoefte aan iets extra's.

Zoek afleiding. Wat zijn voor jou de meest gevaarlijke snoepmomenten? Ga dan eens iets heel anders doen dan je gewend bent.

Kleine beetjes minderen kan vaak al veel opleveren. Dus eet eens een boterham minder, sla het vlees af en toe over, neem een kleiner bakje chips.

Ga meer bewegen. Ik heb ook een hekel aan sport maar ik ben erachter gekomen dat ik body combat en zumba toch erg leuk vind. Zo is er vast voor jou ook iets leuks.

En beloon jezelf daarna met een mooi nieuw truitje in een kleiner maatje, dat geeft echt een fantastisch gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...moeilijk als het voor voor je neus ligt...gooi 't weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing is simpel, door je gedachten elke keer als je aan snoep denkt ergens anders op te richten.
Maak een soort mantra, van ik ben sterker dan die snoep, en ik toon karakter door het niet te doen.
Op den duur gaat dit lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zin in snoep hebt, gewoon een glas water gaan drinken, dan ben je zo vol en heb je geen zin in snoep meer. Als je toch zin hebt ik zoetigheid doe je er een beetje ranja door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tip die een vriendin van mij van haar dietiste kreeg was: als je echt heel veel zin hebt om te snoepen, snijd dan een of twee plakken peperkoek in kleine stukjes en eet die. Is zoet, maar bevat erg weinig calorieen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen aan je ouders of ze geen lekkere dingen meer willen kopen, zodat jij niet in de verleiding kan komen.
Dat helpt bij mij wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plak juist een foto op de kast/trommel ect waar je slank op was i.p.v. tegenovergestelde. (of een plaatje waar een slanke vrouw op staat)
Een foto waar je dikker op bent wekt alleen maar negatieve gevoelens op.
Als je wilt afvallen is positief blijven belangerijk, dan kun je ook beter doorzetten

Waar word je vrolijker van foto1, of foto 2?
Precies!
Als je wilt afvallen is positief blijven belangerijk, dan kun je ook beter doorzetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gooi alle snoep thuis weg of geef het weg aan mensen, maak een boodschappenlijstje met de eten dat je nodigt zorg dat je genoeg geld bij je hebt voor de eten en niet geld extra zodat je snoep gaat kopen,