Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben een apotheker of assistent ook geheimhoudingsplicht?

Een apotheker of assistent zou naar mijn idee conclusies kunnen koppelen aan de medicatie die je voor een klacht die je in vertrouwen hebt besproken met een arts??

Stel je hebt een geslachtsziekte opgelopen en je krijgt daar medicatie voor..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, zij hebben een - wettelijk vastgelegd - beroepsgeheim.

Toegevoegd na 2 minuten:
Apothekers geven trouwens al langer aan dat zij graag de diagnose van de arts zouden willen weten om beter mee te kunnen denken over de medicatie en de interacties daarvan. Maar vooralsnog krijgt een apotheker alleen het recept van de arts, en geen diagnose. Het klopt dat daar in bepaalde gevallen uit afgeleid kan worden wat een patiënt *waarschijnlijk* heeft, maar helemaal waterdicht is dat natuurlijk niet. Bij mij staat ook als indicatie op één van mijn middelen een aandoening die ik helemaal niet heb, omdat dat de aandoening is waar dit middel het meest voor gebruikt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en een assistent (te) ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die ook. Die heeft een afgeleid beroepsgeheim, net zoals bijvoorbeeld een doktersassistente dat heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding