Sommige mensen kunnen geweldig zingen,Komt dit door het vele oefenen , of worden mensen gewoon geboren met een superstem en meer niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

ik denk oefenen en sommige mensen worden er mee geboren want je kan ook oefeneen maar het dan nog steeds niet kunnen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Veel talent EN veel oefenen!Je kunt best met een geweldige zangstem geboren worden,maar je moet wel leren,hoe hem te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Talent

Ritmegevoel

Leren zingen

eeen mooie stem is leuk maar zonder bovengenoemde niet inzetbaar voor wereldhits
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat staan voor klassieke muziek! Dat vereist heel erg veel oefening.
Het is een combinatie van aangeboren talent, gevoel voor muziek, oefenen tot je er bij neervalt en durf om het aan de wereld te laten horen.

Je kunt ook heel goed zingen in de zin van technisch perfect, maar een hele 'moeilijke' zangstem hebben. Dan zitten mensen nog met gekromde tenen naar je te luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan verschillen...maar als je zo vals zingt als een kraai zul je nooit in een musical komen te staan...ook niet met veel oefenen!
Je zult toch een aangeboren talentje moeten hebben om na verloop van tijd geweldig te kunnen gaan zingen..door van jongs af aan te zingen ( ook gewoon aan de keukentafel ) kun je wel je stem verrijken.
mocht je echt talent hebben dan komt dit bij de muzieklessen op school wel naar voren en kun je privelessen gaan volgen.
anders kun je eens naar een auditie gaan...daar vertellen ze je wel vaak ongezouten hun mening...
Bij mij springen de ruiten al bij de eerste zin dus ik ben gewoon stikjaloers!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd dat het aan te leren is ik ken iemand die een zodanige controle over haar stem heeft dat ze zelfs muziek studeert binnen het conservatorium in Arnhem maar ondanks dat het mooi klinkt (als je er van houd) is het geen natuurtalent. Als ze zingt is de concentratie om haar stem goed te gebruiken zo groot dat het niet prettig om er naar te kijken het straalt niet. Iemand die van nature mooi zingt is ook een genot om naar te kijken. En het oog wil ook wel wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een stem vergelijken met een instrument, bijvoorbeeld een piano. Een concertvleugel heeft een veel mooiere klank dan een lage staande piano.

Maar als je niet weet hoe je hem moet bespelen, komt er bij geen van beide veel bijzonders uit. Zo werkt het ook met een stem, die moet je leren bespelen.

En ja, dat vergt oefening. Véél oefening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed ritmegevoel / oor voor muziek en klanken, een stem kun je vormen dmv zangles.
Ik kan bijvoorbeeld geen toon houden en heb totaal geen oor voor de juiste klank
jammer genoeg :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is beiden je kan een superstem hebben maar deze zal wel door meer te gaan oefenen nog mooier en warmer worden.Zingen kan je leren door veel te oefenen zal je
goed klinken er zijn mensen zat die bepaalde nummers heel mooi kunnen zingen vraag je ze wat anders te zingen dan vallen ze door de mand.Ik ben van mening dat je zelf nummers kan aanleren.Als je geweldig kunt zingen kan je ook snel een ander of nieuw nummer oppakken het heeft dus ook met timing en gevoel voor muziek te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig zingen houdt meerdere dingen in.
Talent (mazzel)
Techniek is aan te leren door goed oefenen.
Stem (mazzel dat anderen juist jou stem mooi vinden.
Passie, zangers/zangeressen die passie hebben en dat kunnen ujitstralen zullen vaak extra waardering krijgen omdat ze in staat zijn dmv zang iets bij de ontvanger los te maken (emaoties, herrieneringen van vroeger etc.)
Net zal bij alle kunstvormen komt er veel gevoel aan te pas en het vermogen dit over te geven zal in grote mate bepalden of iemand een zanger(es) of een goede zanger(es) is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga eens een tijdje bij een beroemde zanger in de leer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan geboren worden met een mooie stem, maar dan moet je ook nog wel van zingen houden.
en dan ook nog totaal geen planken koorts hebben. En inderdaad heel veel moeten oefenen, want de techniek beheersen is ook een vak apart natuurlijk.
Ik denk dat er maar weinig mensens zo geboren worden maar worden gemaakt naarmate ze ouder worden, ( Bij de ene zoals Jan Smit wat eerder en bij een ander wat ouder zoals bij Suzan boyle )