welke verzekering vergoedt flapoorcorrectie boven de 18 jaar?

Hallo,

Ik ben 21 jaar en heb afstaande oren. Ik zit hier al lange tijd mee en wil een flapoorcorrectie laten uitvoeren. Alleen weet ik dat dit een dure ingreep is en dat vele verzekeringen alleen tot 18 jaar 100% vergoeden, vandaar mijn vraag: welke verzekeringen vergoeden 100% (of eventueel gedeeltelijk) van een flapoorcorrectie?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Tot nu toe gevonden:

Avero Achmea, de twee hoogste aanvullende pakketten (royaal en excellent, 100%)

OHRA, het hoogste pakket (uitgebreid, 100%)

Delta Lloyd, de drie hoogste pakketten (compleet, comfort en top, 100% - vooraf toestemming vereist)

De Amersfoortse in de twee hoogste (uitgebreid en optimaal, 100%), maar die heeft als voorwaarde dat het moet gaan om een aantoonbare functiestoornis of verminking en wil aan de hand van foto's e.d. dat zelf ook beoordelen. Ik heb geen idee wanneer zij flaporen aanmerken als functiestoornis (misschien als je een bril draagt en die niet blijft zitten?) of verminkend; flapoorcorrectie wordt wel met naam genoemd onder het kopje plastische chirurgie, maar vervolgens worden die voorwaarden genoemd. Mocht die een verzekering hebben die verder interessant lijkt voor jou, dan kun je dat het beste even heel gericht navragen.

Misschien zijn er nog wel meer (wat kleinere?) verzekeraars die het vergoeden bij jouw leeftijd, ik kom verder inderdaad veel tegen dat het alleen voor verzekerden tot 18, 16 of zelfs 15 of 13 jaar vergoed wordt. Bij Averó bijvoorbeeld wordt het in de lagere pakketten wel vergoed, maar alleen bij verzekerden tot 18 jaar en bij een speciaal hiervoor gecontracteerde zorgverlener.

Wel apart trouwens dat het voor kinderen wél door veel meer verzekeraars vergoed wordt, maar dat het niet meer vergoed wordt zodra iemand de leeftijd heeft bereikt waarop hij of zij in staat moet worden geacht om hier zelf over te beslissen. Ik heb zelf ooit een hele dure aanvullende verzekering af moeten sluiten voor orthodontie voor volwassenen: ik was erg laat met wisselen en tegen de tijd dat ik klaar was, was ik 18, kreeg ik geen vergoeding meer en had ik geen geld om het zelf te betalen. Ik had wél dusdanig scheve tanden dat ze moeilijk schoon te houden waren (stonden deels over elkaar heen) en dat mijn kaak verkeerd belast werd. Best vervelend als je dan bij de meeste verzekeraars helemaal geen vergoeding meer krijgt.

Als ik nog meer verzekeraars vindt die het vergoeden bij 18+, zal ik ze nog toevoegen. Overigens: je kunt nú (tot 31 januari) alleen nog maar overstappen als je je oude verzekering voor 31 december hebt opgezegd, is dat je bekend? Anders moet je helaas wachten tot volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!