Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat poep harder stinken als je het langer ophoudt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Haha... niet alleen een grappige vraag, maar óók een goede !
Plus !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet zo dat de lucht/stank van poep zeer afhankelijk is van wat er gegeten is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat maakt toch niet uit. Je laat iemand steeds hetzelfde eten de ene keer laat je het hem inhouden, de andere keer laat je het hem gelijk uitpoepen. De remweg van banden is ook afhankelijk van de snelheid waarmee de auto rijdt en op welk wegdek je rijdt. Zelfde snelheid ander wegdek kan je ook prima verschillen meten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je poep langer ophoud,zal er meer vocht uit ontrokken worden in de dikke darm en zal hij eerder harder worden,wat de reuk betreft zal het afhangen van wat soort voeding je gegeten hebt,ongezonde voeding zal eerder gaan gisten en dan meer ruiken.Bij gezonde voeding zal na langer ophouden je poep eerder minder stinken.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@fremar
Voor vergisting is toch ook vocht nodig ? Volgens mij is in een droge keutel de vergisting slechts nog op een laag pitje aanwezig en zal de reuk veel minder moeten zijn. Of vergis ik me ?
Ik denk dat poep die je langer ophoudt droger wordt en dus minder zal stinken. Van die keutels ruik je minder dan meer breiïge ontlasting.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar dat is meer ervaring (oa vanuit mijn werk als verloskundige) dan wetenschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding