Hoe zit het met chagrijnig worden door niet of weinig eten?

Beste lezers,

Mijn vriend en ik gaan regelmatig een dagje weg, en eten dan onregelmatig.
Na een tijdje gelopen te hebben wordt mijn vriend vaak chagrijnig en moe.
Zelf zegt hij dat het komt door te weinig eten.
Soms eten we pas om 15:00 middag, terwijl we dat anders zouden doen om 13:00.
Vaak als we dan weer wat op hebben is hij weer helemaal de oude, en springt hij bijna weer door het dak van enthousiasme!

Mijn vraag is dus.
Kan het zijn dat mensen door weinig eten van het ene op het andere moment dood moe en chagrijnig worden? En wat kan daar aan gedaan worden?

Ik hoor het graag! Ben benieuwd! :)

Dank!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik niet op tijd eet blijven ook mensen goed uit de buurt!
Ritsuka
9 jaar geleden
'kan daar wat aan gedaan worden?' jazeker, zorgen dat je regelmatiger eet. Ik lees niks over een ontbijt, eten jullie dat wel? dat kan een flink stuk helpen.
Kristal
9 jaar geleden
Is er een belangrijke reden waarom je niet iets eetbars meeneemt voor onderweg? Dan is het toch opgelost?

Het beste antwoord

Je vriend is niet de enige die humeurig wordt van niet op tijd eten.
Sommige mensen zijn wat gevoeliger voor een wisselende bloedsuikerspiegel. Bij te weinig eten worden die mensen dan " van het ene op het andere moment" humeurig.
Het kan schelen wanneer hij dan een tussendoortje neemt. Er zijn van die verpakte meeneemkoekjes ( sultana evergreen ) die gemakkelijk in je jaszak mee te nemen zijn.

http://www.bloedsuikerspiegel.net:
Een te lage bloedsuikerspiegel kan ontstaan door niet genoeg te eten, veel lichaamsbeweging of overmatig gebruik van alcohol. Enkele symptomen hiervan zijn: honger, duizeligheid, verwardheid, beven, zweten en een wisselend humeur.
Erna55
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
In de wielrennerij heet dat 'hongerklop'.
Plus
Ritsuka
9 jaar geleden
ik heb daar ook altijd snel last van, ik heb standaard mueslirepen in de auto liggen, en stop vaak een snack in mijn tas als we gaan wandelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de goede uitleg!!
Voortaan nemen we een aantal koekjes mee :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel beter en gezonder is het om meer (gezond) vet te eten, en juist geen koolhydraatrijk voedsel. Ten eerste is het probleem met dat koolhydraatrijke voedsel dat je snel een piek beleeft, maar ook snel een tekort hebt. Ten tweede word je van suiker eerder dik dan van vet. Jarenlang is ons wijsgemaakt dat vet de boosdoener is (let op vet), terwijl nu de consensus luidt dat vooral suikers de gezondheid schade toebrengen. Als je je maaltijden beter plant, dus bijvoorbeeld niet alleen brood en zoetigheid eet, maar ook volle yoghurt of je doopt je brood in olijfolie bijvoorbeeld, kun je veel langer vooruit. En als je dan toch koolhydraten eet kun je veel beter een bruine boterham eten, of iets met vezels, omdat dat juist langzamer verteert en je er dus langer plezier van hebt.
Met sultana vlieg je van rush naar rush. Het zou verboden moeten worden, of in elk geval zwaar belast. Het doet namelijk precies hetzelfde als die frisdranken waarop onlangs de accijnzen zijn verhoogd. Ten derde neemt de kans op het krijgen van (bepaalde vormenvan) diabetes af als je minder suiker eet.
Ritsuka
8 jaar geleden
van suiker word je niet sneller dik. Vet word juist makkelijker opgeslagen als je het in overschot eet, omdat het niet omgezet hoeft te worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cocosolie schijnt gezond te zijn,en niet vetaanzettend,en het helpt je bloedsuiker stabiliseren,wordt beweert.