hoe kan 1 haar veel harder en langer groeien als de rest?

Heb op mijn rug kleine haartjes staan die bijna niet groeien, nu heb ik 1 haar op mijn rug gevonden die 20 cm is hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat kan niet anders dan een hoofdhaar zijn, die tijdens het kammen op jouw rug is gekomen.
Erna55
9 jaar geleden
Oftewel je hebt een super- haarfollikel, dat is zo wanneer het betreffende haar vast zit aan een haarzakje.
Oftewel, gewoon een " verdwaald" haartje van jezelf of iemand uit je omgeving.

Het beste antwoord

Haar groeit gestuurd door genetische codes van cellen.
Hoewel alle cellen dezelfde genetische code hebben, staan bij verschillende soorten cellen verschillende codes in de uitstand.
Kennelijk zijn er bij een paar cellen de vlaggetjes waarmee codes worden uitgezet omgevallen, zodat ze een ander groeipatroon volgen.
Misschien is het je opgevallen dat op diverse plaatsen van je lichaam haren staan die allemaal verschillen van kleur, van dikte en van lengte. Dus zo bijzonder is dat niet.
Reddie