Kijken ze bij de VEVA opleiding (medisch onderzoek) naar drugs in je lichaam?

Ik heb gister met een paar vrienden geblowd voor het eerst in twee jaar. Normaal gesproken doe ik dit nooit, ik rook en blow niet alleen dit keer was het een uitzondering om het nog is een keertje te proberen. Over een paar dagen heb ik mijn medisch onderzoek voor de VEVA opleiding. Ik weet wel dat ze een soort bloedtest/urine test om te kijken naar eiwitten, etc. Kijken/kunnen ze zien dat ik heb geblowd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze daarop testen (maar volgens mij doen ze dat niet) is dat te zien.
De afbraakstoffen van wiet zijn wel 5 dagen tot 3 weken in de urine aantoonbaar en bij zware gebruikers nog wel veel langer.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk niet.
Ik vind in alle informatie folders dat er een oriënterend of intern onderzoek gebeurt op de urine. Drugstests behoren hier niet toe. Als dat wel gebeurt dan zouden ze dat dus apart moeten vermelden; dat doen ze niet (voor zover ik kan vinden.)

Later doen ze wel een drugstest, maar bij aanvang van de opleiding schijnbaar niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag 1 (of ze op drugs testen):
Dat weet ik niet. Ik neem aan dat ze dat vooraf melden, als ze het doen.

Vraag 2 (of je drugsgebruik nog aantoonbaar is):
Ja, dat is na enkele dagen nog prima aantoonbaar. Soms zelfs nog wekenlang. Dat is afhankelijk van hoe vaak iemand het gebruikt, maar ook van het postuur. Iemand die veel lichaamsvet heeft, slaat de wiet op in het vet. Dat komt er heel langzaam weer uit, en dat duurt lang. Als zo iemand plotseling sterk afvalt, kan ook de wiet versneld uitgescheiden worden via de urine.