De as zit niet los in de urn, maar altijd in een asbus of in een ashoes. Als je de urn in de tuin begraaft moet je ervoor zorgen dat de as in de urn blijft. De asbus of ashoes moet goed gesloten blijven. Je moet zorgen dat de naam en het crematoriumnummer twintig jaar lang leesbaar blijft. Dat is belangrijk voor wanneer later een nieuwe bewoner de tuin omspit en de urn vindt. Die kan dan eventueel de urn bij het crematorium terugbezorgen.
Zorg dus voor een goede waterdichte en niet aan bederf onderhevige verpakking van de ashoes of asbus voor je hem begraaft. Vraag hiernaar bij degene die de crematie verzorgd heeft en of u rekening moet houden met een grondsoort. Het kan zijn dat de asbus zonder extra verpakking ruim twintig jaar in iedere grondsoort blijft. Dat ligt helemaal aan het materiaal dat door de uitvaartverzorger wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de genomen moeite, prima tips!

Andere antwoorden (1)

Op je vraag wat de beste manier is :
Een gat graven dat voort genoeg is. Daar de urn inzetten. Gat voorzichtig dichtgooien.
Erna55